Ege'de “Speak Break and DynEd Projesi Tanıtım Toplantısı” yapıldı

Ege Üniversitesi öğrencileri ile MEB öğrencilerini buluşturan proje büyümeye devam ediyor

Ege Üniversitesi Rektörlüğü ile İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında imzalanan protokol kapsamında hayata geçirilen DynEd projesi ile Bornova’da seçilen pilot okullarda eğitim gören ilk ve orta okul, lise öğrencileri, Aşık Veysel Görme Engelliler Okulu öğrencileri ve Ege Üniversitesi Hastanesi Onkoloji servisinde tedavi gören öğrencilerinin katılımı ile İngilizce, Almanca pratik yapmasına katkı sağlayarak hızla büyümeye devam ediyor. Ayrıca Ege Üniversitesi Hastanesi Onkoloji servisinde tedavi gören öğrenciler için İngilizce dil desteği veriliyor. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi ve Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün iş birliği ile hayata geçirilen “Speak Break and DynEd -Konuşma Molası ve DynEd Projesi Tanıtım Toplantısı” gerçekleştirildi. Ege Üniversitesi Prof. Dr. Yusuf Vardar MÖTBE Kültür Merkezi’nde düzenlenen toplantıya, Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Eşref Abay, Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürü Kadir Kadıoğlu, Edebiyat Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Arife Karadağ,  akademisyenler ve öğrenciler katıldı.

Tanıtım toplantısının açılışında konuşan Rektör Prof. Dr. Necdet Budak, “Proje kapsamında müfredatla uyumlu hem eğlenceli hem de çocuklara yabancı dili sevdirecek bir program hazırlanacak. Edebiyat Fakültesi bölümünden gelecek 18 bölümün öğrencilerinden seçilecek gönüllü öğrencilerle projemize katılacak üniversiteli gençler seçtiğimiz pilot okullardaki öğrencilerimizle haftada 2 gün uygun olan ders saatlerinde birlikte İngilizce konuşarak ve DynEd çalışmalarıyla çeşitli etkinliklere katılarak yabancı dil pratiği yapacaklar” dedi.

Proje ile ilgili yabancı dilin daha kolay öğrenilmesinin hedeflendiğini ifade eden Prof. Dr. Budak, “Pilot okullarımızda İngilizce hikâyeler ve etkinliklerle öğrenmeyi eğlenceli hale getirerek, İngilizce konuşmayı kendi ana dillerini öğrenir gibi doğal bir şekilde öğretmeyi hedefliyoruz. İngilizce’nin yanı sıra Almanca dil eğitimi planlaması da yapılmıştır.  Aşık Veysel Görme Engelliler Okulu’muzda öğrencilerimiz Braille alfabesi ile eğitimlerini sürdürmekteler. Bu eğitim sürecinde okul ve aileleri öğrencilerimize zaten tam destek veriyorlar. Ancak bu öğrencilerimiz lise geçiş sınavlarına girerken tüm öğrenciler ile aynı sınav sistemine giriyorlar. Özellikle öğrencinin ailesi İngilizce bilmiyorsa sınava hazırlanma sürecinde sıkıntı yaşanıyor. İşte bu proje sayesinde gönüllü üniversite öğrencilerimiz sınava hazırlanma sürecinde okulumuzdaki İngilizce ve diğer derslerde de destek verecekler. Hatta projemizin ilerleyen aşamasında bu çalışmaları dijital kayıtlar haline getirmeyi planlıyoruz” diye konuştu.

“Onkoloji servisinde tedavi gören miniklere İngilizce dil desteği”

Prof. Dr. Budak, “Ege Üniversitesi Onkoloji Servisinde tedavi gören çocuklarımızın eğitim sürecinin içinde olmaları onların hem duygusal hem de sosyal olarak gelişmelerini sağlayacak. Bu süreçte çocuklarımıza DynEd ve İngilizce dil desteği vereceğiz. Oyunlarla video ve okuma dinleme etkinlikleri ile çocuklarımızın dil becerilerinin gelişimine katkı sağlamayı hedefliyoruz. Böylece kemoterapi ve ilaçlar dışında hayatın akışını değiştirip hem çocuklarımızın hem de ailelerinin moral ve motivasyonlarını artırarak hayatlarını normalleştirmelerine katkı sağlayacağına inanıyoruz “ dedi.

Prof. Dr. Eşref Abay, “DynEd Milli Eğitim Bakanlığı’nda kurulu sunucu bilgisayarlar üzerinden öğrencilerin İngilizce öğrenmelerini sağlayan bir eğitim aracı. Proje ile DynEd kullanımının aktifliğini sağlamayı, öğrencilerin İngilizceyi günlük hayatın içerisinde kullanmasını ve yabancı dil bilgilerini geliştirmeyi amaçlıyoruz” dedi.

Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürü Kadir Kadıoğlu, “Proje, eğitim sürecini etkili kılmak ve mükemmelleştirmek amacıyla öğrencilerin eğitmen destekli çalışmalar yapmalarına imkan sağlamış oluyor. Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi işbirliği ile planlanan projede  DynEd kullanımını daha da etkin hale getirmek beraberinde de öğrencilerimizin İngilizceyi günlük hayatın içerisinde etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamayı hedefliyoruz” diye konuştu.

“Aktif İngilizce Öğrenme”

Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Arife Karadağ, “Bizler bu proje ile Üniversitemizde yürütülen “Topluma Hizmet Uygulamaları” dersi çerçevesinde, Fakültemizden, projelerimize el veren gönüllü öğrencilerimiz ve Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullarda eğitim gören kardeşleri arasında “Aktif İngilizce Öğrenme” temelinde verimli bir buluşma fırsatı yakaladık. Bu proje, aynı zamanda, fakültemiz öğrencilerinin de bir yandan İngilizce konuşma pratiklerini geliştirmelerine destek olurken, diğer yandan gelecekteki meslekleri için de mütevazi ama çok değerli bir deneyim olacaktır. Bizler aslında bu proje ile siz genç meslektaşlarımızın gönüllerine, öğretmenlik mesleğine ve bu ülkenin geleceğine hizmet etmeye dair, küçük bir kıvılcım atıyoruz. Bunu büyütecek olan sizlersiniz ve biz, size ve enerjinize inanıyoruz” dedi.

DynEd (Dinamik Eğitim), İngilizce Dil Eğitim Sistemi MEB’de kurulu sunucu bilgisayarlar üzerinden öğrencilerin İngilizce öğrenmelerini sağlayan bir eğitim aracı.  Eğitim sürecini etkili kılmak ve mükemmelleştirmek amacı ile öğrencilerin eğitmen destekli çalışma yapmalarına olanak sağlamak için tasarlandı. DynEd Proje Koordinatörü Sevilay Özkaya proje ile sunum gerçekleştirdi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri