Facebook'un araştırmasına göre dünyada en çok göz yaşlarıyla kahkaha atan LOL emojisi kullanılıyor. Ardından da kalp gözlü sevgi emojisi geliyor.
Facebook'ta emojilerin kullanımı bölgelere göre değişiyor. Birkeşik Krallık en çok LOL emojisini kullanırken, ABD ve Endonezya 'rolling on the floor version' yani yan yatarak gülen emojiyi kullanıyor. Fransa göz kırpmayı kullanırken, Almanya ve Tayland ise tüm emojilerin öncüsü gülen suratı kullanıyor. Meksika ve Brezilya'da kalp gözlü emoji birinciliği alırken, İspanya ve İtalya ise öpücük emojisini kullanıyor.
Messenger'da ise durum farklı. İngiltere, Kanada ve Tayland kişisel ve grup konuşmalarda kalbi daha çok kullanıyor. ABD ve Hindistan ise öpüşen emojileri kullanmayı tercih ediyor. Endonezya dişlerini gösteren sırıtışı, Avusturalya utangaç gülümsemeyi, Fransa ise kalbe ok atan emojiyi kullanıyor.
Emojiler, paylaşımlarda ve konuşmalarda gittikçe daha fazla kullanılıyor. Büyük markaların emojileri reklamlarında kullanmasının yanında günümüzde emoji çevirici diye bir iş ünvanı bile var.
Messenger, Dünya Emoji Günü'nü kutlamak için Emoji filminin karakterleri de dahil olmak üzere birkaç yeni çıkartma ekledi.