2004’te kurulan ve şu anda aktif olarak 1.79 milyar kullanıcısı bulunan sosyal ağ, sadece okul e-posta adresleriyle kayıt olunan sistemi geliştirdi. Bu e-postalarla açılan hesaplar, sıradan hesaplardan farklı bir akışa sahip olacak. İlk olarak ABD’deki öğrenciler odaklı geliştirilen sosyal ağ, okullara dair içerikleri de öğrencilerin karşısına çıkaracak. Ayrıca her zamanki Facebook ana akışından farklı bir kampüs akışı olacak. Böylelikle öğrencilerin birbiriyle daha kolay ve daha çok iletişim kurması sağlanacak.
Ayrıca sıradan bir Facebook kullanıcısı, Campus ağındaki paylaşıma erişemeyecek. Bu da sadece öğrencilere yönelik bir izolasyon sağlandığı anlamına geliyor. Öğrenci olmayanların da .edu uzantılı bir e-postaya sahip olmamaları, ağa üye olmalarını engelleyecek.
2004’te de aynı anlayışla kurulan Facebook, Instagram ve WhatsApp gibi en çok kullanılan sosyal platformları da bünyesine katmış durumda. Böylelikle toplam kullanıcı sayısının ciddi sayılarda olduğunu belirtmek mümkün. Ayrıca son yıllarda genç sosyal medya kullanıcılarının Facebook kullanmayı bıraktığı biliniyor. Snapchat, TikTok, YouTube ve Instagram gibi uygulamaları kullanan kullanıcıların, Facebook’a kazandırılması amaçlanıyor.