Kullanıcıların canlı yayınlarda analistler, gazeteciler veya yetkililer ile etkileşime girmesini hedefleyen yeni uygulama, yapılan yorumları tekrar inceleyebilmek için kaydırma veya arama yapmayı durdurma imkanı sağlayacak.
İlk olarak NASCAR adı verilen yarışlar ile karşımıza çıkacak olan uygulama, uzman kişiler ile kullanıcıların daha fazla etkileşim içerisinde olmasını hedefliyor. Bu sayede rakibi Twitter’ın önüne geçmeyi planlayan Facebook, eski popülerliğini kazanmayı amaçlıyor.
Canlı yayınlarda kullanıcılara anket, soru gibi imkanlar sağlayacak olan uygulama kullanıcıların etkinliklere daha fazla dahil olabilmesine olanak tanıyacak. Facebook yetkilileri, “Günümüzde canlı yayınlar her ne kadar anlık olarak aktarılsa da kullanıcıların tam anlamıyla katılım sağlamasına olanak tanımıyor. Canlı yayın izleyicileri genel olarak diğer izleyiciler ve uzmanlarla etkileşime girmek istiyor. Bu sebepten dolayı yeni nesil canlı yayın uygulamamızı geliştirdik” dedi.
Yapılan araştırmalara göre insanların yüzde 94’ü televizyon izlerken akıllı telefonlarını da kullanıyor. Facebook Venue, izleyicilerin dikkatini çekebilmek adına uzman yorumcular An(Moment) özelliğini kullanarak kullanıcıların belli bir bölüme odaklanmasını sağlayacak.