Bir süredir mesajlaşma uygulamalarını bir araya getirmeye çalışan Facebook’un reklam planları devam ediyor. Sosyal medya platformu bu bir araya getirme işleminden hemen sonra ise WhatsApp’ın içerisinde görüntülecek reklam türleri ve stilleri üzerinde çalışacağını söylüyor. Bir süre önce de bu tür haberler çıkmış ve Facebook, buna rağmen WhatsApp’a reklam koymamıştı. Fakat şirket içerisinden gelen bilgiye göre ise “Durumların içerisindeki reklamların WhatsApp için uzun vadeli bir fırsat olduğu” belirtiliyor.
Bununla birlikte Facebook’un bu reklam gösterimleri için hangi yöntemi kullanacağıyla ilgili detaylar da yer alıyor. Öncelikli olarak akla Facebook ve WhatsApp‘ın içerisindeki telefon numaralarının eşleştirilmesi gelmiş. Fakat, bazı yöneticiler bu yöntemin sonucunda WhatsApp’ı kullananların Facebook’u sileceklerinden endişe ettiği söyleniyor. Ayrıca bir başka endişe ise şirketteki devam eden soruşturmalar ile kullanıcılara gelen güvensizlik duygusu.
The Information‘ın yapılan açıklamaya göre, Facebook’un WhatsApp ile birlikte mesajlaşma altyapılarını birleştirmesi yıllar alacak. Bu da bizlere yakın zamanda WhatsApp içerisinde reklamların gösterilmeyeceği sonucunu çıkartıyor. Fakat birçok insana göre bu gelirsiz model, Facebook’un WhatsApp’daki kullanıcı verilerini satarak uygulamadan gelir elde ediyor olmasının bir sonucu.