Şirketin yeni para kazanma yöntemlerinden biri hikayelere odaklı olacak. Facebook, içerik üreticilerin hikayelerine çıkartma şeklinde reklamlar eklemesine imkan tanıyacak. Böylelikle bu çıkartmaları ekleyen kişi şirkete kazanç getirirken, kazançtan belli oradan bir pay elde edecek.
Bu özellik, test aşamasındayken oldukça kısıtlı sayıda kişi için açık olacak. Ancak, zaman içinde şartlara uyan herkes yararlanabilecek. Bu özelliğin, Instagram gibi şirkete ait diğer platformlara da gelmesi bekleniyor.
Facebook’un gelirlerini arttırmak için bulduğu bir başka yöntem ise, eski usul videonun ortasında giren reklamlar. Aslında şirket bu yöntemi hali hazırda kullanıyordu. Ancak bu reklamlar, sadece üç dört dakikalık videolar ile kısıtlıydı. Şimdi ise bu süre bir dakikaya kadar iniyor. elli dokuz saniyeden uzun her video için otuz saniyelik reklamlar geliyor. Üç dakikadan uzun videolar için ise bu reklam süresi kırk beş saniyeye kadar çıkıyor.
İçerik üreticilere yeni kurallar geliyor
Facebook, içerik üreticisi olmak için gereken koşullarda da değişiklik yaptı. Sosyal medya devi bundan önce son altmış gün içinde 600.000 dakikalık izlenmeyi yeterli buluyordu. Şimdi ise buna ek olarak 60.000 dakika canlı izlenme süresi kuralı gelecek. Bu standartlara uymayan içerik üreticileri, reklam alamayacak.