Instagram Haziran 2018’de IGTV ile karşımıza çıkmıştı. Akıllı telefonların hayatımızda büyük yer edinmesi ve videoların artık çoğunlukla dikey olarak çekilmesiyle birlikte yepyeni bir video paylaşım platformu olması beklenilen IGTV, aradan geçen onca zamanda maalesef pek başarılı olamadı.
En büyük rakibi diyebileceğimiz TikTok, TechCrunh’ın haberine göre Haziran 2018’den bu yana ABD’de 80,5 milyon indirme gerçekleştirirken IGTV ise 1,1 milyonda kaldı. Rakibi karşısında daha zayıf kalan IGTV için dolasıyla bir takım yenilikler gerekli görüldü.
Bu doğrultuda yatay videoyu da desteklemeye başlayan IGTV, ardından Instagram’ın ana uygulamasında yer edindi. Ancak bu da uygulamanın Instagram üzerinden kullanılmasına yol açtı.
TechCrunch tarafından duyurulan habere göreyse bir Facebook yetkilisi Instagram üzerinde yer alan IGTV butonunun kaldırılacağını doğruladı. Sebep olaraksa bu butonun hiç kullanılmamasına dikkat çekti.
Günün sonunda istatistikler incelendiğinde kullanıcıların büyük çoğunluğunun IGTV’yi Instagram üzerindeki 1 dakikadan uzun videoları keşfet sekmesinde izlemek için kullandığı ortaya çıkmış.