Facebook, kullanıcılar tarafından yönetilen gruplara uzmanlar özelliği getiriyor. Böylece kişilerin, kendi uzmanlık alanlarındaki tartışmalarda ön plana çıkmasına olanak tanınmış olacak. Öte yandan yöneticiler unvanı istedikleri kişiye verme konusunda tamamen özgür olacak.
Yeni özellikle ilgili açıklama yapan bir Facebook sözcüsü, işlevin sınırlı bir test sürecinde olduğunu ve yalnızca başlangıç olarak belirli grupların kullanımına sunulacağını söyledi. Ayrıca grupların kendi topluluk standartlarına tabi olduğunu ve son 90 günlük zaman dilimi içinde bu standartları ihlal ettikleri için üçten fazla ihtar alan kişilerin ‘uzman’ olarak işaretlenmeyeceğini belirtti.
Bunun yanında Facebook yöneticisi Maria Smith gönderdiği bir blog yazısında, “Yöneticiler artık topluluklarında öne çıkan belirli üyeleri seçme ve daha anlamlı rol oynamalarına izin verme yeteneğine sahip” diyerek yeni özelliğin önemine vurgu yaptı. Öte yandan isteyen uzmanların adlarının yanına bir rozet alabileceğini de sözlerine ekledi. Halihazırda sosyal medya platformu bünyesinde faaliyet gösteren gruplar arasında yaklaşık 70 milyon civarında yönetici ve moderatörün olduğu biliniyor. Uygulamanın bir parçası olarak şirket, grup yöneticilerinin gruplara davet edecekleri bir konuda gerçek uzmanlar bulmasının da yollarına aramaya devam ediyor.