Aslında, Mark Zuckerberg’in salgın araya girmeseydi bu Facebook kullanıcılarının canını yakacak olan kararı çoktan alması bekleniyordu. Koronavirüs salgını sonrası, her şey gibi bu köklü değişim de ertelendi. Şimdi ise Eylül ayından itibaren yeni Facebook tasarımı platformu kullananlar için tek seçenek haline gelecek.
Eski tasarımın hantal ve karmaşık yapısı, özellikle genç kitlenin platformdan uzaklaşmasına neden olmuştu. Instagram ile entegre edilen ve modern, mobile daha uyumlu bir tasarıma kavuşan ana sayfanın böylece yeni kullanıcıları daha kolay etkilemeyi planlıyor.
Aslında bu modern tasarım, son bir yıldır isteyen kullanıcılara açılmıştı. Bu bir senelik süre içinde ise, eski tasarımı bırakmayan kullanıcı sayısı da az değil. Hatta eski Facebook tasarımı geri dönsün diye kampanya başlatan bir çok Facebook grubu kuruldu.
Hatırlarsanız, Facebook yıllar önce de yine köklü bir tasarımsal değişime gitmiş ve tepki toplamıştı. Ancak bir süre sonra bu tasarıma Facebook kullanıcıları bir şekilde alıştı.