Facebook’un en büyük dezavantajlarından biri: verimli bir destek sistemi bulunmaması. Sosyal medya şirketi herhangi bir nedenle hesabı kilitlenen veya kalıcı olarak kapatılan kullanıcıları direkt Destek sayfasına yönlendiriyor. Burada platformun topluluk kuralları hakkında bilgi veriliyor ve ihlale yol açan davranışlarda bulunmamanız gerektiği uyarısı yapılıyor.
Ancak kullanıcılar Facebook’un Destek sayfasının çözüm odaklı olmadığından şikayet ediyorlar. Geri bildirimlere kulak veren Meta ise nihayet daha sağlıklı bir destek sunmak için çalışmalara başladı. Şirket, kullanıcılara bir sorunla karşılaşmaları durumunda birebir muhatap bulabilecekleri ‘canlı destek’ özelliğini test ettiğini duyurdu.
Facebook, canlı destek ile kullanıcılara birebir yardım edecek
Bir grup kullanıcıyla test edilmeye başlanan yeni özellik kapsamında içerik üreticiler, Facebook’un geliştirdiği özel destek sayfasına erişebilecekler. Burada, ödeme sürecinde karşılaşılan problemler başta olmak üzere Reels gibi platformun özellikleriyle ilgili sorulara kadar her konuda yardım alabilecekleri bir destek temsilcisiyle canlı olarak sohbet edebilecekler.
Canlı destek özelliği Facebook uygulamasında
Elbette canlı destek özelliği sadece içerik üreticiler ile sınırlı kalmayacak. Hesabı kilitlenen kullanıcılar da Facebook’un destek temsilcisi ile görüşebilecekler. Şirket ilk etapta, olağan dışı etkinlikler nedeniyle hesaplarına erişemeyen veya topluluk standartlarını ihlal ettiği için hesapları askıya alınan kişilerin sorunlarını çözmeye odaklanacağını ifade etti.
Meta, Facebook’un canlı destek özelliğini dünya genelinde İngilizce konuşan sınırlı sayıda kullanıcı ve içerik üretici ile test etmeye başladığını duyurdu. Eğer kapanan bir Facebook hesabınız varsa ve test grubuna dahil edilmişseniz, sizler de destek temsilcisiyle görüşebilirsiniz. Tabii bu, ne yazık ki hesabınızın kesin geri açılacağı anlamına gelmiyor.
Eğer Facebook’un topluluk standartlarını ihlal ettiyseniz ve izin verilmeyen bir paylaşımda bulunduysanız hesabınızı hiç kurtaramayabilirsiniz. Ama en azından yaşadığınız soruna şirketin belirlediği kurallar çerçevesinde proaktif çözümler üretecek gerçek bir insanla konuşma şansınız olacak. Canlı yardımın Türkçe konuşan kullanıcılara ne zaman geleceği ise henüz belli değil.