The New York Times’ın haberine göre Facebook CEO’su Mark Zuckerberg‘in Clubhouse’a katılmasından ve yapay zeka ile sanal gerçekliğin geleceği hakkında konuşmak için bir odaya katılmasından yalnızca beş gün sonra bu haberin ortaya çıkması şaşkınlıkla karşılandı.
Son günlerde gündemden düşmeyen Clubhouse, Facebook tarafından yakın markaja alındı. Özellikle Snapchat’ten alınan Hikayeler ve geçen yıl piyasaya sürülen TikTok rakibi Reels dahil olmak üzere pek çok başka uygulamadan özellik aşıran şirket, şimdiyse Clubhouse’un benzeri bir uygulama üzerinde çalışıyor.
Mark Zuckerberg’in platforma gelmesiyle beraber büyük şirketlerin ilgi odağı olan Clubhouse, popülaritesini gün geçtikçe genişletiyor. Facebook dışında Twitter’da Spaces adlı bir Clubhouse rakibi üzerinde çalışıyor. Hatta Twitter ekibi, sosyal medya alanındaki podcast uzmanlığı ile bilinen sosyal medya yayın şirketi Breaker’ı de satın almıştı.
Teknoloji alanındaki pek çok insan, sesin gelecekte iletişim için önemli bir format olacağını düşünüyor ve yükselen trend sona ermeden önce bu fırsatı değerlendirmeye çalışıyorlar.