Facebook, kullanıcıların sosyal ağa erişim için bir abonelik ücreti alma olasılığını araştırıyor. Kaliforniya merkezli şirket şu anda dünya çapında 2.2 milyar aylık aktif kullanıcıya sahip ve sosyal ağ bunu paraya çevirmek için Reklam olarak kullanıyor. Bununla birlikte, Facebook'un kullanıcılarına ekranlı ilanlarını hedeflemek için topladığı veriler, son aylarda büyük miktarda incelemeye tabi tutuldu.
Zuckerberg, "Facebook: Tüketici Verilerinin Kullanımı ve Şeffaflığı" adlı oturumda, merkezi Londra'da bulunan "Cambridge Analytica" adlı veri analiz firmasının, 87 milyon Facebook kullanıcısının hesaplarından izinsiz topladığı kişisel verileri ABD ve İngiltere'de kritik siyasi seçimleri etkilemek için usulsüz kullandığına yönelik iddialar konusunda açıklamalarda bulunmuştu. Facebook CEO'su Mark Zuckerberg, şirketin skandalı üzerindeki rolünden dolayı özür diledi. Zuckerberg daha önce ücretli sürümlerin olasılığının araştırıldığını söylemişti.
Facebook, reklamsız bir versiyonun sosyal medya ağına daha fazla kullanıcı çekip çekmeyeceğini araştırıyor. Bu, Facebook'un daha önce düşündüğü bir şeydi, ancak kurucu ortak ve CEO Mark Zuckerberg'in verdiği ifadelerin ardından zamanlama artık uygun görünüyor. Yani kısa süre sonra Facebook'un ücretli bir versiyonu gelebilir. Bildiğimiz kadarıyla, reklamsız bir abonelik seçeneği oluşturmak, Facebook üyelerinin çoğunun hesaplarını kapatmasını ve uygulamayı silmelerini engelleyebilir.
Facebook, geçen yıl 41 milyar dolarlık gelir elde etti. Bu, çoğunlukla kullanıcı verilerine dayalı reklamlar satarak oluşturuldu. Hem Zuckerberg hem de COO Sheryl Sandberg geçen ay Facebook'un reklam destekli modeliyle tüm gelir düzeylerinde en çok kişiye ulaştığını söyledi. Her iki yönetici de, "ücretsiz ifade"yi desteklemenin bir yolu olarak siyasi reklamları satmaya devam edeceklerini sözlerine ekledi.
Kesinlikle hiçbir şey kararlaştırılmamışken, Sandberg, Facebook'un ücretli bir abonelik versiyonunun tartışıldığını doğruladı. Yönetici, "Abonelikler de dahil olmak üzere birçok başka para kazanma biçimini düşünüyoruz. Her zaman her şeyi dikkate almaya devam edeceğiz." dedi.
Facebook'a ücretli bir abonelik sürümü gelse bile Zuckerberg, Facebook'un her zaman ücretsiz bir versiyonu olacağını söyledi.