Foça İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Ilıpınar Reha Midilli Özel Eğitim Uygulama ve İş Okulu Erasmus Plus eğitim projesiyle Polonya’nın Krapkowice kasabasındaki Özel Eğitim Okulunda eğitim gözlemi yaptı. Türkiye Ulusal Ajansı’nın finanse ettiği Benim Hikayem Gerçek Hikayem isimli Özel Eğitim projesi çerçevesinde Krapkowice’deki toplantıya katılan Okul Müdürü Mürsel Varan ve Müdür Yardımcısı Gülden Şimşek Avrupa’nın bir çok ülkesinden gelen özel eğitim öğretmenleriyle görüşerek fikir alışverişinde bulundu.
Polonya, Letonya, Portekiz, Romanya, Çek Cumhuriyeti, İtalya, Almanya gibi ülkelerden Krapkowice’deki Proje yönetim toplantısına katılan öğretmenler projesinin önümüzdeki günlerde uygulanması gereken faaliyetleri ile ilgili görüşlerini ilettiler. Okul Müdürü Mürsel Varan yaptığı açıklamada Özel Eğitimin Türkiye’de giderek öneminin arttığını ve okul olarak yürüttükleri projenin Ilıpınar Reha Midilli Özel Eğitim Uygulama ve İş Okulu için büyük bir kazanım ve şans olduğunu, öğretmenlerin mesleki gelişimine katkı sunacağını, Türkiye’deki engellilere tanınan haklar ve Türkiye’deki özel eğitimin durumu hakkında Avrupalı proje ortağı öğretmenlere bilgilendirme yaptıklarını söyledi.
Bunun yanında Foça’nın ve okulun tanıtımı yapılarak kültürlerin kaynaşması sağlandığını vurguladı. Ayrıca Foça Milli Eğitim Müdürü Yüksel Akar da Benim Hikayem Gerçek Hikayem projesinin Ilıpınar’a eğitim anlamında çok şey katacağını ve bu tür Avrupa Birliği projelerine İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak destek verdiklerini bu yüzden Foça ilçesinin AB hibe ve fonlarında eğitim anlamında daha fazla yararlanabilmesi için İlçe Milli Eğitim Bünyesinde Özel Büro kurduklarını ve ilçedeki okulların proje faaliyetlerini koordine ettiğini vurguladı. Polonya’ya eğitim hareketliliği boyunca büro görevlisi İngilizce Öğretmeni Halil İbrahim Topuz’un destek verdiğini belirtti.
Türkiye Ulusal Ajansı tarafından finanse edilen ve 2018 yılı sonuna kadar 3 yıl süresinde tamamlanacak olan Benim Hikayem Gerçek Hikayem Erasmus Plus Projesi dâhilinde Letonya’nın Riga kentinde yapılacak bir sonraki toplantıda öğrencilerle okullarda yapılacak akademik çalışmalar, workshoplar ve faaliyetler ele alınacak ve bu doğrultuda diğer proje ortağı ülkelere farklı tarihlerde okul ziyareti ve gözlemi yapılmak için hareketlilik gerçekleşecek