Fransa'da Ulusal Meclis genel kurulunda, influencer'ların sosyal medya platformlarında ticari faaliyetlerini denetlemeyi amaçlayan yasa tasarısı ikinci kez görüşüldü.
Ticaretle uğraşan influencer'ların faaliyetlerine hukuki tanımlama getiren yasa tasarısı, oy birliğiyle kabul edildi.
Sputnik'in haberine göre tasarının yarın parlamentonun diğer kanadını oluşturan senatodaki oylamadan sonra nihai olarak kabul edilmesi bekleniyor.
Fransa'da bir yasa tasarısının nihai olarak kabul edilmesi için Parlamentonun iki kanadı olan meclis ve senatonun aynı tasarı metnini onaylaması gerekiyor.
Tasarı, influencer'lara, alkol ve estetik operasyonu reklamı yapma yasağı ve paylaşımlarında 'reklam' veya 'ticari işbirliği' yazısını zorunlu hale getiriyor.
Yasa tasarısı kapsamındaki yasakları ve yükümlülükleri ihlal eden influencer'lara hapis ve para cezası verilmesi öngörülüyor.
Fransa'daki influencer sayısı 150 bin olarak tahmin ediliyor.