Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, geçtiğimiz yıl Avrupa’dan Türkiye’ye en çok turist getiren ve ülkemize ilgisini ve yatırımlarını sürdüren FTI Grup’un “kara gün dostu” olduğunu söyledi.
Avrupa’dan gelen turist sayısını arttırmak için girişimlerde bulunan Egeli turizmciler, Berlin 2017 Uluslararası Turizm Borsası’nda (ITB Berlin) uluslararası turizm profesyonelleriyle bir araya geldi. TÜROFED Başkan Yardımcısı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, FTI Group - FTI Touristik GmbH Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Dietmar Gunz ile grup bünyesindeki Meeting Point International CEO'su Roula Jouny ile fuardaki standında buluştu.
İşler, FTI’ın Ege Bölgesi’nde ciddi yatırımlar yaptığını, 2016 yılında TUI ve Thomas Cook’tan daha fazla turist getiren tur operatörü olmayı başardığını söyledi. Krize ve daralmaya rağmen Türkiye’ye ilgisini devam ettiren FTI’ın 2017 yılında Türkiye'ye getireceği yolcu sayısını arttırmayı hedeflediğini, halihazırda 7 otel olan sayısını 11’e çıkartacağını anlatan Mehmet İşler, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Türkiye’de bütün tur operatörlerinin sayıları aşağı düşerken sadece FTI’ın sayıları yukarı doğru yükseliyor. Nasıl ki İzmir’de hub olan SunExpress Havayolları turizm sektörü için kara gün dostuysa, FTI da tur operatörü olarak kara gün dostu oldu. Herkes Türkiye’den payını azaltırken, İspanya ve Yunanistan’a yatırım yaparken FTI Türkiye’ye yatırım yapmaya devam ediyor. Verdikleri destek için şükranlarımızı sunduğumuz plaketlerle ifade etmek istedik.”
FTI Group CEO’su Dietmar Gunz’a plaketini İzmir standında bir araya gelen Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Baki Alkaçar, İzmir Vali Yardımcısı Cumhur Güven Taşbaşı ve İzmir İl Turizm Müdür Vekili Murat Karaçanta, Meeting Point CEO’su Roula Jouny’e de plaketini TÜROFED Başkanı Osman Ayık, TÜROFED Genel Sekreteri Gülçin Güner ile TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler ile Meeting Point Oteller Koordinatörü ve ETİK Yönetim Kurulu Üyesi Gökhan Angın ile birlikte verdi. Gunz ve Jouny’e 2018’in Truva yılı ilan edilmesi nedeniyle Truva figürlü birer tabak armağan edildi.
2016 mali yılını farklı pazarlardan 800 bin yolcuya ulaşarak tamamladıklarını belirten FTI Group CEO’su Gunz, “Diğer tur operatörleri başka destinasyonlara yönelirken biz Türkiye’ye inanmaya, 2016 yılında da destek vermeye devam ettik” dedi. Türkiye’nin hem FTI Grup’un hem de Meeting Point’in en büyük destinasyonu olduğunu belirten Gunz, verdikleri plaket nedeniyle Türk turizmcilere teşekkür etti.
Roula Jouny de, Meeting Point International'ın kapasitesinin büyük bölümünün FTI müşterilerinden oluştuğunu, kuruluşun Avrupa'nın beş ülkesinden operasyon yaptığını söyledi. Jouny, “Türkiye tur operatörleri için ciddi kar yapan bir pazar, genç ve kaliteli tesisleri var. Kurdan dolayı Türkiye’de fiyat avantajı var. 2017 yılında da Türkiye’de yatırımlarımıza devam edeceğiz” dedi.