MEDYA EGE - İzmirli iki başarılı genç girişimci Kıvanç Bahçeli ve Melis Özen’in hikayesi İngilizce kursunda tanışıp, arkadaş olmalarıyla başladı. İki genç hem İngilizce dili eğitimi alıyorlar hem de birileri tarafından işletilen kurumsal firmada çalışıyorlardı. Birçok kahve firmasında kurumsal temsilci, müdür olarak görev yapan Kıvanç Bahçeli, kurumsal yapının şartlarından sıkıldığında, bu sıkıntısını paylaştığı arkadaşı Melis Özen’in “Bir yerler açalım, çalışalım, çalıştıralım” fikriyle karşı karşıya kaldı. Günlerce süren bu fikre ortak arkadaşları da ortak olup, fikrin oluşmasına güç verdiler.
İki genç girişimci Konak Mithatpaşa Caddesi üzerinde buldukları küçük, sevimli ama bir o kadar sıcak olan, içerisinde Romana dönemini anımsatan sütunları olan yeri kiralayıp, kahve işine girmeye karar verdiler. Her şey tamam olduğunda genç girişimciler ‘Cucina Romana’ (Roma Mutfağı) ismiyle sahibi oldukları ilk işyerlerini açılışını yaptılar. Açılışı yaptıklarında fikirlerine güç veren arkadaşlarını da davet ettiler ve akşamına keyifli bir sohbete girdiler. İşte o sohbete yaptığı ‘Lazanya’ ile ikramda bulunan Kıvanç’ın elindeki lezzet arkadaşlarının ilgi odağı olunca, fikir üstüne fikir de gelince Cucina Romana’da makarnasıyla ünlü İtalyan lezzeti de katılmış oldu. Kahveyle başlayan Cucina Romana, tam bir Cucina Romana olmuş oldu.
Girişimci olmaya çok çekinceler içinde girdiklerini belirten Kıvanç Bahçeli, “Kurumsal yapıdaki bir çok işletme de çeşitli görevlerde çalıştım. Ancak kurumsal yapı bir süre sonra, esnaf bir babanın çocuğu olarak, esnaflığı yaşayarak bilen birisi olarak bana sıkıcı gelmeye başladı ve bu işe giriş kararı almama neden oldu. Hiç yaşamadığımız bir semtte, hiç tanıdığımız olmadığı bir caddede bu işe girmek çekincelerimizin başıydı. ‘Müşterimiz olur mu, gelen olur mu, kahvemizi içen, makarnamızı yiyen olur mu?’ diye düşünürken, özellikle de gençlerin yoğun talebiyle karşılaştık. Esnaf bir babanın çocuğu olmam kısa sürede maddi ve manevi başarı yakalamamızda en büyük etken oldu ” dedi.
Cucina Romana’nın hedefinin daha çok insana kaliteyi ulaşılır kılmak olduğunu belirten Melis Özen ise, “Kahvemizi lezzetini tadan, makarnamızın lezzetini anlayan müşterilerimiz gelip, geçici değil devamlı gelen müşterimiz olmaya başladı. Öyle zamanlar oldu ki, sipariş yetiştirmekte zorlandığımız, müşterilerimize oturacakları masa bulamadığımız anlar oldu. Her birine gösterdikleri ilgiden dolayı çok teşekkür ediyoruz. Onlar bu fikrimizin en güçlü destekçilerimiz. ‘Kaliteyi ulaşılır kılmak’ hedefimizdi, başardık” dedi.