Wall Street Journal'un raporuna göre, Google, yazılım geliştiricilerinin alışveriş fiyatı karşılaştırmaları, seyahat planlayıcıları veya diğer araçlar sunan e-posta tabanlı hizmetlere kaydolmuş milyonlarca Gmail kullanıcısının gelen kutularını taramaya devam ediyor.
Google'ın Gmail programının bir parçası olan Vetted uygulama geliştiricilerine, yeni hizmetler veya uygulama özellikleri sunmak için bu e-postaları okumalarına izin veriyor. Normal olarak, e-postaların büyük bir kısmı bilgisayar yazılımı tarafından elektronik olarak taranıyor. Ancak bazı durumlarda insan çalışanlar okumayı gerçekleştirebiliyor.
Örneğin, pazarlamacıların ilgisini çeken veriler için e-posta gönderen bir firma olan Return Path, 2 milyondan fazla kişinin gelen kutularını tararken, 8 binden fazla e-posta çalışanlar tarafından okunuyor. Diğer pazarlama şirketleri ve uygulamacılar da Gmail e-postalarına erişebiliyorlar.
Raporda, 25'den fazla mevcut ve eski uygulama geliştiricisi ile veri şirketi çalışanlarıyla yapılan görüşmelere dayanarak, uygulamanın sektörde yaygınlaştığı tespit edildi.
Haziran 2017’de, Google o yıl içinde şirketin kullanıcı ayarlarına göre Reklam sunmaya başlayacağını duyurdu. Bu durum, tüketici Gmail hesaplarının hiçbir reklam kişiselleştirmesi için kullanılmayacağı veya taranmayacağı anlamına geliyordu.