Google’ın Cloud sayfasında duyurduğu yeni özelliğin detaylarının ortaya çıkmasıyla birlikte, en azından e-posta yollu dolandırıcılık sorunları aza inecek gibi duruyor.
Mesaj Kimliği için Marka Göstergeleri (BIMI) özelliği, e-postalarını doğrulayan kuruluşların, kurumsal logolarını e-posta atarken kullanması anlamına geliyor. Bir nevi sosyal medya hesaplarındaki mavi tik olayına benzer bu özellik, bu hesapların doğrulamasını ve güvenli bir şekilde Google’da yer almalarını sağlıyor.
Bu kimliği doğrulanmış e-postalar kötüye kullanımla ilgili diğer Google denetimlerinin tümünü geçtikten sonra Gmail, doğrulanan logoyu Gmail kullanıcı arayüzündeki mevcut avatar yuvalarında göstermeye başlıyor. CNN ile gösterildiği gibi, e-postayı gönderen şirketin logosu artık kullanıcılara atılan e-postalarda görünecek.
Google, “önümüzdeki haftalarda” Gmail içindeki yeni özelliği başlatacağını, bu nedenle mevcut avatar kutusunda bu tür göstergelerin yer alacağı noktasında kullanıcıları uyarıyor.