Google arama sonuçları için yapılan değişiklik ile mobil cihazlarda site başlıklarının yanına site ikonları eklenmişti. Bu sayede kullanıcılar arama sonuçlarındaki siteleri çok daha kolay bir şekilde anlayabilir hale geldi. Aradan geçen beş aylık sürenin ardından aynı değişikliğin masaüstü sürümüne yani standart Google aramalarına geleceği duyuruldu. A / B testlerine başlayan Google, arama sonuçlarından URL’leri kaldırarak ikonları ekliyor. Benzer şekilde mobil arama sonuçlarında Mayıs ayından bu yana URL’lerin yani site adreslerinin görünmediğini belirtmeliyiz. Google bu yeni tasarımın markalaşmış internet sitelerinin daha rahat görülebilmesini ve kullanıcıların aradıkları sayfayı çok daha rahat bir şekilde bulmasını sağladığını belirtiyor.
Günümüzde internet sitelerinin neredeyse tamamı başlıkların sonuna site adını ekliyor. Bu nedenle Google’ın yaptığı değişiklik oldukça mantıklı. URL’yi yani internet sitesinin adresini kaldırmak, site ikonunun eklenmesi ve site adının başlığın sonunda görünmesi nedeniyle bir eksiklik oluşturmuyor.
Hatta, birçok kullanıcı yeni tasarımın çok daha temiz ve şık olduğunu belirtiyor. Google’ın yeni arama ekranı tasarımını hangi kullanıcılara sunduğu tam olarak açıklanmış değil. Bazı bölgelerde görülebilen yeni arama sonuçlarının tüm kullanıcıların erişimine sunulması biraz zaman alacak gibi görünüyor.