Google, yapay zeka konusundaki titiz çalışmalarına bir yenisini daha ekledi. Geçtiğimiz gün yapılan Google IO 2018 etkinliğinde şirketin Google Asistan yazılımına ilişkin yeni özellikler duyuruldu. Oldukça ilginç bir atılım yapan Asistan, bir telefon görüşmesinde hattın diğer ucundaki insanlarla başarılı bir şekilde görüşme gerçekleştirebildi. Üstelik karşıdaki insanlar, kendileriyle görüşenin bir yapay zeka olduğundan habersizdi.
Google Asistan, öncelikle bir kuaför ve restorandan sahibi için randevu aldı. Asistan, ona bir soru iletildiğinde tıpkı insanlar kadar doğal duraksamalarla karşıya tepki verebiliyor. Google’a göre yazılımın bu hale gelmesi için yapılan çalışmalar sırasında, sunumda gerçekleştirilen görüşme örneklerinin yüzlercesi gerçekleştirilmiş.
Yapılan bu sunum ile Google’ın yıllardır üzerinde çalıştığı yapay zeka sisteminin artık kullanıcılara sunulmaya hazır olduğunun bir kanıtı.
Google’ın bu yenilikleri getirmesindeki amaç, bankalar ve telekom şirketleri gibi hizmet sağlayıcılarını aradığımızda oluşan bekleme sürelerini gidermek. Google Asistan, bu şirketlerle doğrudan bizim yerimize iletişim kurabilecek. Konuşma deneyimini oldukça insancıl hale getiren yazılım, sıradan insanlar gibi temel iletişim girdilerini yönetebiliyor. Bundan sonra telefon uçlarında dakikalarca beklemek zorunda kalmayacağız.
Google, yapay zeka konusundaki çalışmalarına tüm hızıyla devam ediyor. Her ne kadar ürkütücü gelsede geleceğimizin yapay zeka alanında açık bir yolu olduğu gerçeğini es geçmemek gerekiyor.