Google, resmi bloğunda reklam engelleyicisiyle ilgili detayları açıklamasını yanında internet reklamlarını geliştirme amaçlı bir araya gelen "Coalition for Better Ads" topluluğuna katıldığını da duyurdu. Bu topluluk, masaüstü ve mobil reklamlar ile ilgili kapsamlı araştırmalar sonrası, Better Ads Standarts yani Daha iyi reklam standartları adı verilen reklam kriterlerini geliştirdi. Bu kapsamda açılan pencere (pop-up), otomatik oynatılan sesli video, seri sayımlı sayfa üzeri ve büyük yapışkan reklamlar abul edilemez reklamlar olarak değerlendiriliyor.
Google aynı zamanda Chrome’un 2018'den itibaren "Daha iyi reklam standartları" kapsamında olmayan reklamları yayınlamayacak. Bu reklamlar Google tarafından sağlanıyor olsa bile standartlara uymuyorlarsa engellenecek.
Konu hakkında Wall Street Journal'a konuşan Google Ürün Yönetim Direktörü Scott Spencer, "Web'deki bazı reklamlar tüketicilerin sinirini bozuyor. Bu en kötünün kötüsü reklamlar, onları reklam engelleyici kullanmaya itiyor. Reklam engelleme sistemleri, ekosistem için bir tehdit. İyi yayıncılara zarar veriyor. Google, açık web olmadan varolamaz. Bu yüzden, biz de katkı sağlamak istiyoruz" dedi.
Google'ın bu özelliği açmasıyla, reklam engelleyici kullanımını azaltması bekleniyor. Diğer yandan en meşhur reklam engelleme yazılımı olan Adblock Plus, kendi reklamları engellenmesin diye Google, Microsoft ve Amazon'dan para alıyor.