Microsoft, Carnegie Mellon ve Pennsylvania Üniversiteleri tarafından yürütülen ortak bir çalışma, Google ve Facebook hakkında ilginç detayı ortaya çıkardı. Yetişkinlere yönelik içeriklerin yer aldığı 22484 internet sitesini inceleyen araştırmacılar, bu sitelerin yüzde 93’lük bölümünün kullanıcı verilerin üçüncü parti platformlara sızdırdığını tespit etti. Böylece gizli sekmenin bu tür içerikleri izlediğini gizlemek isteyen kullanıcılar için fayda sağlamadığı kanıtlanmış oldu.
Bu kapsamda sitelerin yüzde 73’ünde Google’ın reklam şirketi DoubleClick’e ait izleme kodlarının yer aldığı tespit edildi. Yüzde 24’lük bölümde Oracla ve yüzde 10’luk bölümde Facebook’a ait izleme kodlarının olduğu görüldü.
Bu kodlar sayesinde Google ve Facebook gibi platformlar site üzerindeki hareketlerinizi izliyor. Bu sayede size bilgi verilmemiş olmasına rağmen, beğendiğiniz veya ilgi duyduğunuz konular hakkında bilgi sahibi oluyorlar. Bu tür verilerin ne amaçla kullanıldığı The New York Times tarafından her iki platforma sorulmuş. Hem Google hem de Facebook kişiye özel reklamlar konusunda bu sitelerden elde edilen bilgilerin kullanılmadığını iddia ediyor.
Bu sitelerin yüzde 49.97’lik bölümünün URL’si yani adresi konuya ait kelimelerden oluşuyor. Bu nedenle sadece internet sitesinin adresinden bile eğilim ortaya çıkarken, sadece yüzde 17’lik bölümde HTTPS’in kullanıldığı görüldü.