Şirket, geçtiğimi sene; politikalarını ihlal eden yaklaşık 3,1 milyar reklamı engelledi veya kaldırdı. Dahası, yaklaşık 6,4 milyar reklam bir tür kısıtlamayla karşı karşıya kaldı.
Rapor, reklam kısıtlamalarının Google’ın bölgesel ve yerel yasalara uymasına izin verdiğini iddia ediyor. Ayrıca Google, reklamların yalnızca yerleştirmeye uygun olduklarında görüntülenmesini sağlamak için; sertifika programıyla ilgili uygulama yöntemlerini benimsiyor.
Şirket, yayıncı politikalarına uyup uymadıklarını belirlemek için web sayfalarını büyük ölçekte etkili bir şekilde taramak için otomatik algılama teknolojisine yatırım yapmaya devam ediyor.
2019’da kaldırılan 160 milyon olan reklam sayısı, 2020’de 1,3 milyara kadar ulaştı. Kaldırılan reklam sayısı binlerce yayıncıyı etkileyince bazıları Facebook’ta reklam vermeyi bıraktı.
Geçen yıl itibariyle Google, koronavirüs ile ilgili olarak yaklaşık 100 milyondan fazla reklamı engellemek zorunda kaldı. Ayrıca, yetersiz tedarik durumundayken N95 maskelerini tanıtan reklamları da engelleyen şirket; son zamanlarda Facebook’ta tanıtılan sahte aşı reklamlarını da engellemeye başladı.
Google açıklamasında: “Uygulamamız, herkese uyan tek bir yaklaşım değil. Bu yıl ilk kez reklam kısıtlamaları hakkında daha detaylı bilgi paylaştık. Bu, genel stratejimizin temel bir parçasıdır. ” dedi.
Google, reklamları tek bir sebepten engellemedi
Politika ihlalleri nedeniyle Google tarafından devre dışı bırakılan reklam hesaplarının sayısı % 70 artarak 1 milyondan 1,7 milyona çıktı. Google, potansiyel tehditleri önceden önlemek için önümüzdeki yıl da politikalara, uzman ekiplere ve yürütme teknolojisine yatırım yapmaya devam edeceğini söyledi. Ayrıca, doğrulama programının küresel ölçekte uygulama kapsamını genişletmeye ve şeffaflığı iyileştirmeye devam edeceğini de belirtti.