Son yıllarda YouTube’u ticari bir platforma dönüştüren Google, görünüşe göre mevcut gelirlerden pek memnun değil. YouTube yönetim ekibi, kısa süre önce içerik üreticilerinden tanıttıkları ürünleri göstermelerini ve etiketlemelerini istemeye başladı. Etiketlenen ürünler, izleyicilerin satın alması için öne çıkarılabilecek. Ancak YouTube’un, bu düzenden para kazanıp kazanmadığı bilinmiyor.
Google tarafından test edilen YouTube e-ticaret özelliği sayesinde, videoları izleyen kullanıcılar istedikleri taktirde tanıtılan ürünleri doğrudan Youtube üzerinden satın alabilecek. Bloomberg tarafından sızdırılan özellik, YouTube tarafından kısmen doğrulanmış durumda. YouTube alışveriş özelliği şimdilik sınırlı sayıda kanalla test ediliyor. Özelliğin hangi kanallarda veya ülkelerde test edildiği ise bilinmiyor. Ancak bir tahmin yapmak gerekirse, özelliğin ilk olarak Amerika’da açılması ve büyük kanallara sunulması bekleniyor.