ABD'deki 2016 seçimleri sonrasında ortaya çıkan skandalda, Facebook üzerinden verilen Reklamların belli kişileri hedef alarak yalan haber aracılığıyla seçimlere müdahale edilmeye çalışıldığını ortaya koymuştu. Ayrıca, Rusya da 9 Eylül'de yapılan yerel seçimler öncesinde 'vatandaşları izinsiz siyasi eylemlere katılmaya çağıran reklamlar yayınlaması nedeniyle' Google'a seçimlere müdahale konusunda uyarı yazısı göndermişti.
Gelirlerinin büyük bir kısmını reklamlardan elde eden Google, benzer bir skandala izin vermemek için Avrupa Birliği Parlamentosu seçimlerinde önlem alacağını açıkladı. Alınan önlemler kapsamında, seçimlere yönelik reklam verdiği tespit edilen kişilerin kimlikleri ilk aşamada bir onay sürecinden geçecek. Ardından söz konusu reklamları kimin finanse ettiği bilgisi kullanıcılarla paylaşılacak.