İzmir’in “sağlık turizmi” hedefine yönelik çalışmalarını sürdüren Büyükşehir Belediyesi Eşrefpaşa Hastanesi, “Sağlık personeli için temel İngilizce ve yabancı konuklar ile etkili iletişim”den sonra şimdi de “Hastalarla iletişim kurma ve diyalog teknikleri” eğitimine başladı. Dr. Türkegül Kocaoğlu, “Güler yüz, temel prensip olmalı” dedi.
Türkiye’de ilk ve tek belediye hastanesi olan İzmir Büyükşehir Belediyesi Eşrefpaşa Hastanesi, hizmet kalitesinin yanı sıra personeline verdiği eğitimlerle de adından sıkça söz ettiriyor. Geçtiğimiz günlerde “Sağlık Personeli İçin Temel İngilizce ve Yabancı Konuklar İle Etkili İletişim” eğitimi veren Eşrefpaşa Hastanesi, bu sefer de hasta psikolojisini anlamaya ve doğru, etkin bir biçimde iletişim kurmaya yönelik bir eğitim çalışması gerçekleştirdi. 125 hastane personelinin yanı sıra İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun eşi Dr. Türkegül Kocaoğlu ile Eşrefpaşa Hastanesi Başhekimi Op. Dr. Ali Serdar Pedükcoşkun’un da katıldığı eğitimde, Dr Cengiz Üzün tarafından personele verilen roller ve neşeli bir anlatımla gerçekleşen “Bize de mi lazım? Neme lazım..” söyleşisi, büyük ilgi gördü.
Göz göze gelebilmek..
Dr. Türkegül Kocaoğlu, Tarihi Havagazı Fabrikası’nda gerçekleşen eğitim sonrasında şunları söyledi:
“Etkili bir iletişime sahip olan ve bunu en güzel şekilde kullanan birey, çevresine de faydalı bir insan olur. Yine bunu en iyi şekilde kullanan birey, yaşam kalitesini de yükseltir. Biz sağlıkçılar ve sağlık kuruluşunda çalışan kişiler, iletişim konusunda çok hassas olmak zorundayız. İletişimde çok daha etkili ve başarılı olmamız şart. Bu ortam içerisinde ne kadar bitkin ve yorgun olsak da, hastaya ya da başvuran kişiye güler yüz göstermek, temel prensibimiz olmalı! Gençler arasında sanal iletişim ön plana çıktığından beri insanlar neredeyse göz göze bile gelmiyorlar. O yüzden iletişim günümüzde en önemli konulardan biri.”