Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de sağlık hizmetleri adı altında güzellik merkezleri mantar gibi çoğalmaya başladı. Kimileri lüks yapıların içinde, kimileri ise apartman altı dükkanların içinde güzellik merkezi olarak açılan yerlerde ilgili olarak güzelleşmek isteyen tüketicilerin de şikayetleri her geçen gün artmaya devam ediyor.
Türkiye’deki güzellik merkezleri hastanelerle ve doktorlarla anlaşmalı olarak fiziksel değişiklikler yaptıkları gibi, fiziksel özelliklerin temizlenmesi yönünde de hizmet vermeye çalışıyorlar. Fiziksel değişiklikler her ne kadar doktorların gözetiminde ve hastanelerde yapılıyor olsa da yapılan operasyonlar ve sonuçları ilgili tartışmalar da kesilmiyor. Birçok tartışma ise adliyelerde Tüketici Mahkemeleri’nde ve Hukuk Mahkemeleri’nde dava konusu oluyor, hatta Ceza Mahkemeleri’nde dava konusu haline gelenleri bile çıkıyor.
Güzellik merkezlerine tüketici konumunda girenlerin en çok şikayet ettiği konusu ise fiyat istikrarsızlığı ve randevu saatine uygun hareket edilmemesi. Güzellik merkezlerinde yapılacak işlemle ilgili fiyat anlaşması yapan tüketici, işlem başladıktan sonra değişen ve yükseltilen fiyatlardan dolayı şikayetçi. Güzel merkezlerinde de bir fiyat tarifesi konulmasını istiyorlar. Diğer bir konu ise randevu saatine uygun hareket edilmemesi. Birçok tüketici, beş dakikalık bir işlem için randevu saatine uygun şekilde zaman yaratarak gittikleri güzellik merkezlerinde bazen saatlerce bekletildiklerini, yeni gelen, yeni olan ve işlemi daha çok para gerektiren müşterilere öncelik verilerek randevulara riayet edilmesini belirtiyorlar.
İzmir’de güzellik merkezlerindeki bu şikayetin en çok alanı ise Novar Poliklinik birinci sırada yer alıyor. İnternet üzerinden tüketici şikayetlerinin dile getirildiği bağımsız sosyal medya platformu ŞikayetimVar.com adresine Novar Poliklinikle ilgili yazılar şikayetler tüketicilerin ne kadar haklı olduğunu, yapılanların müşteri memnuniyetine ve tüketici haklarına ne kadar aykırı olduğunu gösteren türden. Güzellik merkezlerinde artarak devam eden bu şikayetler karşısında tüketiciler de haklı olarak Sağlık Müdürlüklerinin acilen harekete geçmesi bekliyorlar.