Sağlık kuruluşlarındaki son zamanlarda aldığımız şikayetlerin yarısı sözlü, yarısı yazılı olsa da, doğruluğu veya yanlışlığı tartışma konusu olsa da kayda değer şikayetlerin sayısında bir hayli artış olduğu kesin.
Özel Sağlık Kuruluşlarıyla ilgili!
Resmi sağlık kuruluşlarında bir yerde vatandaş, adil olduğu sürece, sağlık hukukuna uygun olduğu sürece, er ya da geç sağlık hizmetini aldığı sürece bazı aksaklıkları kabul etmiş, olabilir görmüş durumda.
Ama özel sağlık kuruluşları, özel sağlık hastaneleriyle ilgili eksiklikleri, aksaklıkları vatandaşın kabul edebilir bulmaması gayet doğal.
Sonuçta özel sağlık kuruluşu, bir sağlık üzerine yapılanmış bir ticarethane.
Sonuçta özel sağlık kuruluşuna giden vatandaş, hasta veya hasta yakını ücretini ödeyerek sağlık hizmeti almaya çalışan bir tüketici.
Parasıyla almadığı, eksik aldığı şeyden şikayetçi olması gayet doğal ve haklı.
Sağlık alanında hizmet verdiğinizi iddia edip, sağlık arayan insanlardan ücretler alıyorsanız, o hizmeti belirli ücret karşılığında vereceğini iddia ediyorsanız vermek zorundasınız.
Hukuken de bu böyle olmalı, ticaraten de bu böyle olmalı, sağlık açısından da bu böyle olmalı.
Özel sağlık kuruluşlarında, kiminin parası, kiminin duası prensibinin olması mümkün değil, olamaz da.
Bir vatandaşın ilettiği şikayete bakın.
Özel hastaneye gitmiş, daha hizmet, daha çok ilgi ve daha çabuk sağlık alabilmek adına.
Özel hastanenin kapasından içeri girmiş ve acil servise geçmiş.
Muayene ücreti, tahlil ücreti, reçete ücreti, tedavi ücreti, ilaç ücreti vs. her neyse ödemeyi kabul ederek, cebinde para sağlık arayan tüketici olarak.
Hastanenin acil servisinde bekleyen kişinin verdiği cevaba bakın.
'Acil servisimizde doktor yok!'
Şaka gibi ama gerçekse şakadan öte facia gibi bir cevap.
Acil serviste doktor yok da ne var diye sorarsanız, serum şişesi, iğne kutusu, pansuman dolabı ve bir de onlar çalınmasın diye beklediğini düşündüren hemşire.
Ben buradan sormak istiyorum, o hastanenin yetkililerine
Acil servisi açmak ve açık tutmak zorunda mısınız?
Evet!
Acil sersisde en az bir doktor bulundurmak zorunda mısınız?
Evet!
Acil serviste sağlık kanunlarına tabi tıbbi cihazları bulundurmak zorunda mısınız?
Evet!
Çünkü başka türlü adınızın başında 'Özel' kelimesi de olsa hastane ismini kullanamazsınız.
Dinlenme salonu, kafeterya, lokanta vs. olabilirsiniz ama hastane olamazsınız.
Özel hastaneler sadece randevulu, yatarak tedavi gören hastalar için kurulmuş, onların parasını almaya muhtedir beş yıldızlı otel konseptinde değiller.
Acil gelen hastaya bakmak zorundalar, bakması içinde acil de doktor bulundurmak zorundalar.
Ben demiyorum, benim iddia değil!
Sağlık Kanunu öyle diyor, Sağlık Bakanlığı öyle diyor.
Şikayetçi vatandaş ise öyle demiyor.
Vesselam!