Son yıllarda helal turizme ilginin artmasındaki önemli unsurlardan Vizyon Turizm Yönetim Kurulu Üyesi Talha Çizmeci, yeni stratejilerle sektörde ilerlemenin mümkün olacağını vurguluyor.
Yenilenen dünya ile birlikte insanların isteklerinin değişmesi doğrultusunda helal turizme ilgi yükselişini sürdürüyor. Son yıllarda oluşan muhafazakar otellerin yatak sayılarındaki artış devam ediyor. Türkiye’deki helal turizm öncülerinden Vizyon Turizm, muhafazakar turizme artan ilgi doğrultusunda kendisini yenileyerek sektördeki önemini artırıyor.
Çizmeci: Ciddi bir büyüme göstermek için bu alandaki tesis sayısını arttırarak yeni pazarlara girmeliyiz
Türkiye’nin helal turizm sektöründe aldığı paya ilişkin açıklamalar yapan Uluslararası Helal Turizm Derneği kurucularından Vizyon Turizm Yönetim Kurulu Üyesi Talha Çizmeci; sektörün gidişatından memnun olduklarını dile getirdi. Geçtiğimiz son birkaç yılda muhafazakar otellerdeki yatak artışını oldukça iç açıcı bulduklarını da belirten Çizmeci, Türkiye’nin dünya pazarından aldığı payı artırması için belirli bir stratejide çalışması gerektiğinin altını çizdi. Bununla beraber bu alanda faaliyet gösteren otellerin zaten tam kapasite ile çalıştığını bildirerek sektöre bu alanda yeni yatırımcı otel ve tesislerin girmesinin büyüme için şart olduğunu belirtti. Çizmeci: “Ülkemizin helal turizm pazarından daha çok pay almasının önünde hiçbir engel yok. Ciddi bir büyüme göstermek için hem bu tarz otel ve tesislerin sayısını arttırmalı hem de yeni pazarlara girmeliyiz. Şuan hali hazırda tesisler zaten tam kapasite çalıştıklarından yeni pazarlara girme gereği çok fazla duyulmuyor. Türkiye’de özellikle güneyde bu alanda yeni otel ve tesisler açıldıktan sonra Avrupa, Rusya, Körfez ülkeleriyle Afrika'daki Müslüman seyahat pazarına yönelik kapsamlı stratejiler geliştirmeli. Ancak böyle büyümemizi hızlandırabiliriz” dedi.