HORECA Fuarı, turizm sektörünün yol haritasını belirleyecek. Sektöre hakim güçlü sivil toplum kuruluşlarınca desteklenen fuar, sektörde faaliyet gösteren dev firmaların yanı sıra Avrupa, Balkanlar, Türki Cumhuriyetler ve Orta doğu ülkelerinin aralarında bulunduğu 20’den fazla ülkeden profesyonel ziyaretçi ve satın alma yetkilisini ağırlayacak. Turizm sezonu öncesi nihai satın alma kararlarınının verileceği HORECA Fuarı, alım heyetleri ve ikili görüşmelere zemin oluşturarak katılımcı firmaların ihracata yönelik satış ve bağlantılarının artmasına da olanak sağlayacak.
Gastronomi rüzgarı
2020 yılında 11 bin 781 ziyaretçi, 308 firmanın katılımıyla 4 bin 370 satın alma yetkilisi, 3 bin 920 restoran, kafe ve bar satın almacısı, 859 şef aşçı ağırlayan fuar bu yıl da Türkiye Aşçılar Federasyonu, İzmir Aşçılar Derneği ve ünlü isimlerin gerçekleştireceği etkinliklerle İzmir’de adeta gastronomi rüzgarı estirecek. Dünyanın dört bir yanından gelecek ünlü şefler dört gün boyunca fuarda gövde gösterisi yapacak. Ziyaretçiler gerçekleştirilecek olan sunumlar, şovlar, yarışmalar ve seminerlerle eğlenirken bilgilenmenin keyfini yaşayacak.
HORECA Büyüyor
GL Platform Genel Müdürü Gül Ceylan, 2.5 milyar dolar ihracat hacmine sahip sektörün, ticaret odaklı fuarı HORECA'nın en verimli şekilde gerçekleştirilebilmesi için çalışmalara başladıklarını söyledi. Ceylan, geçtiğimiz yıllardan farklı olarak fuarın kapsamını genişlettiklerine dikkat çekti. Bu yıl HORECA'da otel ve mutfak ekipmanlarının yanı sıra restoran, pastane, kafe ve catering şirketlerinin kurulumdan nihai müşteriye ulaşan sürece kadar tüm ihtiyaçlarını karşılayacak ürünlerin de yer alacak. Ceylan “Artık yalnızca kurumsal satın almacılara değil, yeni işletme sahibi olacaklar ve işletmesini yenileyecek yatırımcılara da hitap edeceğiz. Tekstilden televizyona, klimadan fincana, dekorasyon ürünlerinden bahçe mobilyalarına kadar tüm ihtiyaçlar bu fuardan karşılanabilecek” dedi.