IF Wedding Fashion İzmir – 12. Gelinlik, Damatlık ve Abiye Giyim Fuarı danışma kurulu toplantısı Tarihi Havagazı Fabrikası’nda geniş bir katılımla gerçekleşti.
Üreticiler, tasarımcılar, toptancılar, distribütörler, sektörel kurum ve kuruluşların katıldığı toplantıda İZFAŞ yetkilileri IF Wedding Fashion İzmir-12. Gelinlik, Damatlık ve Abiye Giyim Fuarı çalışmaları hakkında bilgi verdi. toplantıda tüm hazırlık sürecini değerlendiren Ege Giyim Sanayicileri Derneği (EGSD) Yönetim Kurulu Başkanı Altınç Abay, 2018 fuarının diğerlerinden çok farklı yaşanacağını belirterek şunları söyledi:
“Sıfırdan başlayıp İzmir’de 12’ncisini yapmak bizce büyük bir başarı. Dünya fuarları içerisine girmiş bir fuardan söz ediyoruz. Bu yıl ziyaretçi çalışmalarına özellikle ağırlık verdik. Doğru hamleleri yapıp doğru isimlerin katılmasını sağlıyoruz. Çünkü ticaret burada dönüyor. Fuara gelecek olan alıcıların niteliği, satın alma gücü, çalıştığımız dış ticaret firmaları hepsinin stratejik bir önemi var. Hem İzmir, hem de Türkiye için yeni ve doğru bağlantılar kurarak ayrılmaları bizim öncelikli hedefimiz. Ne mutlu ki 256 firmamız da bu fuara bizim kadar özen gösteriyor. Her birinin kendi markası, bu fuar için hazırladıkları özel koleksiyonlarının olması, belirli bir süzgeçten geçerek burada olduklarına işaret.”
Tasarımı markalaştırmak istiyoruz
Fuarın ticari başarısının yanı sıra tasarımla da ön plana çıkmak istediklerini vurgulayan Abay sözlerine şöyle devam etti:
“Tasarım bizim dernek olarak çok üzerinde durduğumuz bir konu çünkü hem sektöre dikkat çekmek, hem de genç tasarımcıları sektöre kazandırmak için büyük bir önem arz ediyor. Altını çizerek söylüyorum İzmir’de yapmak istediğimiz şey tasarımda markalaşmak. Eğer marka bir şehir olacaksak, ne yaparsak yapalım ilk önce tasarıma destek vermemiz lazım. Temeli oluşturmadan, tasarımını yapmadan markalaşmak mümkün değil”
Her kesime hitap ediyor
EGSD eski yönetim kurulu başkanı Mukadder Özden ise, “Dünyada gerçekten bilinen bir fuarız. Hem katılımcılar hem de organizatörler olarak önceki yılların bize verdiği güçle deneyim kazanmış durumdayız” dedi. Özden, şunları söyledi:
“Dikkatini belirli konular üzerine yoğunlaştırmış bir fuar olmanın getirdiği çok büyük bir verimlilik var ortada. Kendimizi sürekli hem yeni pazarlar hem de yeni ziyaretçiler konusunda destekler durumuna geldik. Katılımcılarımızın niteliği oldukça iyi. Fuarımızın bir başka güzel yanı da değişik pazarlara ve zevklere hitap eden çok yönlü bir yelpazesinin olması. Dünyanın neresinden kim gelirse gelsin kendisine hitap edecek ürünü bulabiliyor.”
81 ilden ziyaretçi bekleniyor
2014’ten itibaren artan bir ivme ile yoluna devam eden IF Wedding Fashion İzmir, 2018’de bu ivmeyi biraz daha artıracak. 2017 yılında her alanda sayılarını artıran fuar, 2018’de ise rekor büyümeye hazırlanıyor.
9 ülkeden 20’si yabancı toplam 227 katılımcı, 70 ülkeden 23 bin 048 ziyaretçi ve 4 bin 428 uluslararası satın almacı ile 19 bin 40 metrekare alanda bu yılı noktalayan fuar, 2018’de 9 ülkeden 22’si yabancı toplam 256 katılımcı, 81 ülkeden 30 binin üzerinde ziyaretçi ve 8 bin uluslararası satın almacı ile 23 bin 500 metrekare alanda düzenlenecek. Fuarın etkinlik alanları ile birlikte toplam alanı ise 58 bin 250 metre kare. Ziyaretçi çalışmalarında bu yıl büyük bir başarı elde eden fuara Türkiye’nin 81 ilinden de ziyaretçi bekleniyor.
Fuar hazırlıklarında da artış var
Fuarın uluslararası kimliğini daha fazla geliştirmek ve yabancı üreticilerin de Türkiye’de tanınır olmasını sağlamak amacıyla yapılan hazırlıklar kapsamında Barcelona Bridal Week / İspanya, Si Sposa / İtalya, Interbride / Almanya, Harrogate Bridal Show / İngiltere, Central Asia Fashion / Kazakistan, Wedding Fashion / Ukrayna fuarlarında çalışmalar yürütüldü.
Geçen yıl 20 dış ticaret firması ve 6 temsilcilik ile çalışan IF Wedding Fashion İzmir, bu sene toplam 28 dış ticaret firması ve 9 temsilcilikle bu alanda da sayılarını artırdı.
Yenilenmiş haliyle dünyaya açıldı
IF Wedding Fashion İzmir’in moda fuarından ihracat rakamlarına doğrudan etki eden ticari bir fuara doğru evrimleşme sürecinde logo da kendini yenileyerek daha ticari bir marka görünümüne kavuştu. Moda ve tasarım kimliğini ticari kimliği ile birleştirmeyi hedefleyen fuar bu yıl dünyaya “Passionate about Fashion” – “Moda Tutkunu” sloganıyla açıldı.
Hayal gücünü tasarımla buluşturan etkinlikler
Genç tasarımcıları dünyaca ünlü bir modacıya dönüştürme olanağı sağlayan Performans Defilesi’nde geçen yılın Gelinlik Tasarım Yarışması birincisi Amor Gariboviç’in “Perla” adını verdiği koleksiyonu yer alacak.
Genç yetenekleri ortaya çıkaran Gelinlik Tasarım Yarışması, bu yıl “şölen” temasıyla dokuzuncu kez düzenlendi. 365 tasarım arasından seçilen 15 yarı finalist açılış töreni defilesinde yer alacak. Defile sonunda belirlenen birinci, ikinci ve üçüncü para ödülü kazanacak.
Sektöre yeni yüzler, yeni tasarımcılar kazandırma misyonunu kendisine yüklenen İZFAŞ ve fuarizmir, bu yıl ikincisini düzenleyeceği Trend Arena’da moda söyleşileri ve workshoplar gerçekleştirecek. 20’ye yakın konuğun ağırlandığı Trend Area sektör kurum, kuruluş ve dernek yöneticileri ile tasarımcıların buluşma noktası olacak.