Seminer döneminde öğretmenlerinin kişisel ve mesleki gelişimlerini çok boyutlu olarak desteklemek amacıyla İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Ege Üniversitesi imzalanan ‘Eğitimde İşbirliği Protokolü’ kapsamında Fen Bilgisi öğretmenlerine yönelik ‘STEM Tasarım Süreci’ ve İngilizce öğretmenlerine yönelik olarak ‘Motivasyonel Çalışma Koşulları’ eğitim programları başladı. Öğretmenlerin Mesleki Gelişim Programı, Ege Üniversitesinde yapılan tanıtım ile başladı. Programa; Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Petek Aşkar, Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, Ege Üniversitesi Rektör Yardımcısı Hakan Atılgan, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Alper Başbay, İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Murat Mücahit Yentür, Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcıları, İlçe Milli Eğitim müdürleri, Ege Üniversitesi öğretim üyeleri, eğitim yöneticileri ve öğretmenler katıldı.
İzmirli öğretmenler bilimsel etkinliklere ve lisansüstü programlara katılmaya teşvik ediliyor
Milli Eğitim Bakanlığı merkezi hizmet içi eğitim faaliyetlerinin yanında, Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden uzaktan hizmet içi eğitim faaliyetleri yürütmenin yanı sıra yaklaşık bir ay önce yeni ‘Hizmet içi Eğitim Yönetmeliği’ni yayımlayarak öğretmen eğitiminde yeni yaklaşımları hayata geçirdi. İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü bu doğrultuda öğretmenlerinin kişisel ve mesleki gelişimlerini destekleyecek çalışmalarına mahalli hizmet içi eğitim çalışmaları ile devam ediyor. Ayrıca, öğretmenlere ve eğitim yöneticilerine uygulanan ihtiyaç analizi ile çalışma alanlarını belirliyor ve mesleki gelişim akademisi kanalıyla 14 konu başlığında öğretmen eğitimlerini sürdürüyor. Ayrıca, İzmir’de bulunan üniversitelerle yapılan ‘Eğitimde İş Birliği Protokolleri’ ile kişisel ve mesleki gelişimlerinde sürekliliği sağlamak amacıyla öğretmenlerini bilimsel etkinliklere ve lisansüstü programlara katılmaya teşvik ediyor.
Ege Üniversitesi ile imzalanan ‘Eğitimde İşbirliği Protokolü’ kapsamındaki ‘Mesleki Gelişim’ seminerlerinin ilki Ege Üniversitesinde tanıtım programı ile başladı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunmasının ardından Ümran Baradan Güzel Sanatlar Lisesi öğrencileri bir müzik dinletisi gerçekleştirdi.
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Alper Başbay açılış konuşmasını gerçekleştirdi. Başbay; programın uygulama yapan öğretmenlerle akademisyenleri bir araya getirmesi bakımından büyük önem arz ettiğini vurguladı. Temel amaçlarının teoride üretmiş oldukları bilgiyi uygulamaya taşıyabilmek olduğunun altını çizen Başbay, uygulamaya taşınan bilgilerle çocuklara nasıl dokunacaklarının üzerinde çalıştıklarının altını çizdi. Emeği geçen herkese teşekkür etti.
Değişmeyen tek şeyin değişim olduğu bilinciyle hareket edilmeli
İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Mesleki Gelişim Akademisi’nin tanıtım videosunun izlenmesinin ardından protokol konuşmalarına geçildi.
İzmir İl Milli Eğitim Müdür Dr. Murat Mücahit Yentür; hizmet içi eğitim ve mesleki eğitim ile elde edilecek gelişmelerin gençlere aktarılmasının öneminden bahsetti. Yentür, yarının ancak bilgiyle ekilen tohumlarla yeşereceğini ve bilginin aktarıldığı gençliğin okullarda, sınıflarda öğretmenlerden ilham alacağını çünkü öğretmenlerin geleceği inşa ettiğini sözlerine ekledi. Değişmeyen tek şeyin değişim olduğu bilinciyle hareket edilmesi gerektiğini vurgulayan Yentür, enformasyonun bu kadar hızlı olduğu bir çağda artık bilgiyi aktarmanın bir anlamı olmadığını, yeni bir bilgi üretmenin anlamı olduğunu belirtti.
Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak; İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Ege Üniversitesinin ‘Eğitimde İşbirliği Protokolü’ kapsamında yapmış olduğu çalışmaların öneminden bahsetti ve bu işbirliği sayesinde bir arada yakın çalışmalar yapmaktan duyduğu heyecanı ve memnuniyeti ifade etti.
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Petek Aşkar; Milli Eğitim Bakanlığının öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimleri için yaptığı çalışmalardan bahsetti. Aşkar, 20. Milli Eğitim Şurası'nda ortaya koyulan "Temel Eğitimde Fırsat Eşitliği", "Mesleki Eğitimin İyileştirilmesi" ve "Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi" başlıklarındaki üç temel hedef kapsamında yapılan çalışmalardan örnekler verdi.