Reklam araçları içerisinde yer alan sosyal medyanın en büyük oyuncularından Instagram'da bir ölçümleme için güncelleme yayınladığını duyurdu.
Sosyal Medya’nın aktif kullanılmasıyla youtuber ve fenomen kavramları oluşmaya başladı. Oluşan bu kavram daha farklı Reklam alanlarının ortaya çıkmasına ve insanların daha aktif kullandıkları ağlar üzerinden markaların iletişim kurmasına neden oldu. Sosyal Medya Pazarlama alanında “Influencer Marketing” uzun bir süredir popülerliğini korumaya devam ediyor. Örneklerine bir çok farklı sosyal ağda rastlayabileceğimiz bu pazarlama alanı kendini en çok da Instagram’da belli ediyor.
Instagram, “markalı içerik aracını” Türkiye’nin de aralarında bulunduğu daha fazla ülkede kullanıma sunduğunu açıkladı. Artık “[marka adı] ile ücretli işbirliği” (Paid Partnership) etiketi, İstatistikler’e erişimi olan tüm Instagram hesapları tarafından kullanılabilecek.
Markalı içerik aracı, içerik üreticilerin bir markayla iş ortaklığı yaptıkları bilgisini daha net bir şekilde sunabilmelerini sağlayarak, onlara değerli istatistikler sunacak. Bu aracın daha fazla yaygınlaşması, içerik üreticiler, markalar ve topluluklar arasındaki şeffaflığı artıracak.
Ölçümlenebilir bir reklam stili ile daha şeffaf bir İnstagram kullanıcıları bekliyor...
Bu özelliği Ağustos ayında piyasaya süren şirket, böylece ünlülerin ve öncü hesapların markalı içeriklerini hem kullanıcı tarafında fark edilebilir hem de işletme tarafında ölçümlenebilir hale getirmişti. Dün itibari ile markalı içerikleri yaygınlaştırmak üzere harekete geçen Instagram, istatistikler sayfasına erişebilen her hesap için bu özelliğin aktif hale getirildiğini açıkladı. Buna ek olarak tanıtım yapan ancak “paid partnership with” etiketini kullanmayanları algılayacaklarını söyleyen şirket, bu kullanıcılara uyarı niteliğinde bir bildirim gönderecek. Bildirimde kullanıcılara işletmeyi etiketleme özelliğine sahip oldukları hatırlatılacak.
Markalı içerik aracının daha geniş bir şekilde kullanıma sunulmasıyla birlikte Instagram'ın sistemleri, Instagram politikalarına aykırı içerikler tespit ettiğinde içerik üreticileri uyarmaya başlayacak. İçerik üreticiler, uyarıyı aldıklarında iş ortaklarını etiketleme fırsatına sahip olacaklar. Instagram, bu uyarılar ile içerik üreticilerin “[marka adı] ile ücretli işbirliği” etiketini kullanmaya alışmasını ve buna paralel olarak Instagram’daki şeffaflığın artmasını amaçlıyor.