Instagram Cuma günü en iyi video içerik oluşturucularına ulaşmaya başladı ve reklamlarına ortak olmalarını istedi. Konuyu bilenlere göre, programdakiler YouTube ile aynı oranda IGTV’deki tüm reklamlardan yüzde 55’lik bir pay alacak.
Şirket bu baharda reklamları test etmeye başlayacak. Instagram’dan Justin Osofsky, “Bu, içerik oluşturucuların IGTV ile para kazanmalarına yardımcı olmak için ileriye doğru atılan bir adımdır” dedi. “Bunu doğru yaptığımızdan emin olmak için test etmemiz gerek. Geliştirmelere devam etmek için birkaç yaratıcıyla konuşuyoruz.” dedi.
Gelir paylaşımının eksikliği, en iyi dijital yıldızlarının Instagram IGTV formatından uzak durmasının ana nedenlerinden biriydi.
Facebook, Instagram’a güveniyor
Facebook, özellikle sosyal ağı yavaşladığından kaldığından bir sonraki büyüme dalgası için Instagram’a güveniyor. Instagram’ın şu anda ana güncelleme feed’inde ve hikayeler özelliğinde 24 saat sonra kaybolan reklamlar var. Dünyanın en büyük çevrimiçi video sitesi olan YouTube geçen yıl reklam satışlarından 15 milyar dolar elde etti.
IGTV Haziran 2018’deki çıkışından bu yana kullanıcılarını kendisine çekmeye çalıştı. Çünkü Instagram’ın en popüler profillerinin çoğu fotoğraflarının ve hikayelerini sık sık paylaşmalarına rağmen IGTV için daha uzun videolar yayımlamadı.