Resmi verilere göre Instagram kullanıcılarının uygulamada geçirdiği toplam vaktin yüzde 20’sini oluşturan Reels, tanıtıldığı günden beri ‘süre kısalığı’ nedeniyle eleştiriliyor. İlk etapta 15 saniyelik videolar yüklemeye izin veren Reels süresi iki yıl içinde kademeli olarak 1 dakikaya kadar çıkmıştı.
Aylık 1 milyardan fazla kullanıcısıyla TikTok’un en büyük rakiplerinden Instagram şu anda Reels bölümünde 15, 30 ve 60 saniyelik videolar paylaşılmasına izin veriyor. TikTok’ta ise halihazırda 3 dakikalık videolar paylaşılabiliyor. Rakibini yakalamak için çalışmalara devam eden Meta, Instagram Reels süresini 30 saniye daha uzattı.
Instagram Reels süresi 1,5 dakika oldu
Sosyal medya uzmanı Matt Navarra, Twitter hesabından yaptığı paylaşımla Instagram Reels süresinin 90 saniye yani 1,5 dakikaya çıktığını belirtti. Konuyla alakalı Instagram’dan resmi bir açıklama yapılmasa da, bir sosyal medya kullanıcısı tarafından paylaşılan ekran görüntüsü Navarra’nın paylaşımını doğruladı.
90 saniye seçeneğinin Instagram’a eklenmesi sürpriz olmadı. Çünkü mobil uygulama geliştiricisi Alessandro Paluzzi, tersine mühendislik yöntemiyle yaptığı incelemeler doğrultusunda Instagram Reels video süresinin 1,5 dakikaya çıkacağını Şubat ayında ortaya çıkarmıştı. Özellik beklendiği gibi aylar sonra hayata geçti.
‘Kısa biçimli video’ rekabetinde YouTube Shorts ile yerini alan Google, maksimum 60 saniyelik videolar paylaşılmasına izin veriyor. ByteDance bünyesinde faaliyet gösteren TikTok bu süreyi 10 dakikaya kadar çıkarmaya hazırlanıyor. Öte yandan Meta, Instagram Reels özelliğini geçtiğimiz aylarda Facebook’a da getirmişti.
Tabii Meta’nın uygulamaları birbiriyle entegre etme politikası doğrultusunda Instagram Reels videoları tercihe bağlı olarak Facebook’ta da paylaşılabiliyor. Üstelik bunun için Facebook hesabına da ihtiyaç yok, sadece “Videomun tavsiye edilmesine izin ver” seçeneğini kabul etmek yeterli.