Alışveriş özelliğini kullanan ilk Türk kullanıcı Danla Bilic oldu. 5.7 milyon takipçisi olan ünlü fenomen, bu özelliğin kullanıldığında nasıl bir işleve sahip olduğunu da gösteren bir içerik paylaştı.
İlk önce firmaların kapısını çalan Instagram, bu sistemi sayesinde e-ticaret sitelerinin ürünlerini daha hızlı bir şekilde satmayı vaat etti. Keşfet kısmındaki Alışveriş sekmesine tıklayan kullanıcılar, yüzlerce e-ticaret sitesi ile karşılaşıyor ve bu sitelerin ürünlerini inceleyebiliyor.
Alışveriş özelliği aracılığıyla incelenebilen ürünler satın alınabiliyor. Instagram Shopping olarak da bilinen bu özelliğin firma düzeyinden birey düzeyine indirgenmesi birçok kişiyi sevindirdi.
Yukarıdaki görselden anlaşıldığı üzere “Mağazayı Gör” isimli bir sekmenin eklendiğini görüyoruz. Bu sekmeye tıklandığında Danla Bilic tarafından eklenen ürünler ve bu ürünlerin fiyatları görülüyor.
Ayrıca kullanıcılara mağazayı gösteren sekmede “Beğendiklerim” isimli bir kısım daha var. Bu kısımda ise bu özelliği aktif eden kullanıcının beğendiği ve önerdiği ürünleri görüyoruz. Instagram alışveriş özelliği zamanla daha fazla kişi tarafından kullanılacak.
Facebook’un alışveriş altyapısı hakkında verdiği bilgilere ulaşmak istiyorsanız “buraya“ tıklayabilirsiniz. Alışveriş özelliği için hazırlanan içeriklerin sağ üst köşesinde bir çanta işareti yer alacak. Instagram tarafından hazırlanan bu özellik hakkında neler düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı bekliyoruz.