Google, Youtube, Facebook gibi yurt dışı platformlara ve İnternet Fenomeni olarak tabir edilen kişilere verilecek reklamlar ve aracılık hizmetleri, ödemeler üzerinden stopaj uygulamasıyla vergiye tabi olacak.
“İnternet Ortamında Verilen Reklam Hizmetlerinin Vergi Kapsamına Alınması” konulu karar, aslında mobil pazarlama ve reklamcılığı da yakından ilgilendiriyor. Karar uyarınca internet ortamında reklam hizmeti verenlere veya internet ortamında reklam hizmeti verilmesine aracılık edenlere yapılacak ödemeler, ödeme yapılan kişinin vergi mükellefi olup olmadığına bakılmaksızın, belirlenmiş oranlarda stopaj vergisine tabi olacak.
Peki, vergi mükellefleri nasıl belirlendi?
Gerçek kişilere ve dar mükellefiyete tabi kurumlara yapılacak ödemelere uygulanacak stopaj oranı yüzde 15 olarak belirlenirken; Türkiye’de kurumlar vergisi mükellefi olan kurumlara yapılacak ödemelerden vergi kesintisi yapılmayacak. Vergi alınacak kişileriyle Gelir Dairesi’nin özel olarak oluşturduğu bir takım belirledi. Bu takım, sosyal medya üzerinde takipçi sayılarını kullanarak markalardan reklam alan şahısları belirledi.
Sektörel düzenlemelerin faydalı olduğunu ve mobil reklamcılığı ilgilendiren bu kararın da sektörün yararına olacağını düşünen MMA Türkiye ve MENA Bölge Direktörü Melis Ertem, “Lokal yayıncılar ve platformlar datalarını daha efektif şekilde analiz edip kullanarak global platformlarla eş değer hedefleme imkanları sundukça rekabetin daha da gelişeceğine inanıyoruz” şeklinde konu hakkında görüş bildirdi.
Kaynak: Shiftdelete