İZMİR (Ege Ajans) – Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” verilerine göre; internet kullanan bireylerin oranı yüzde 61,2 oldu. Bilgisayar ve internet kullanım oranları 2016 yılı Nisan ayında 16-74 yaş grubundaki bireylerde sırasıyla yüzde 54,9 ve yüzde 61,2 oldu. Bilgisayar kullanan erkeklerin oranı yüzde 64,1 kadınların oranı yüzde 45,9 iken; internet kullanan erkeklerin oranı yüzde 70,5, kadınların oranı yüzde 51,9 olarak belirlendi.
Türkiye genelinde internet erişim imkânına sahip hanelerin oranı 2016 yılı Nisan ayında yüzde 76,3 oldu. Evden internet erişimi olmayan hanelerin yüzde 59’u bağlanmama nedeni olarak internet kullanımına ihtiyaç duymadıklarını, yüzde 29,4’ü interneti iş, okul, internet kafe gibi yerlerde kullandıklarını söyledi.
2016 Nisan ayında cep telefonu veya akıllı telefon bulunan hane sayısı yüzde 96,9 olarak belirlenirken; sabit telefon bulunma oranı yüzde 25,6 oldu. Aynı dönemde hanelerin yüzde 22,9’unda masaüstü bilgisayar, yüzde 36,4’ünde taşınabilir bilgisayar bulundururken tablet bilgisayar bulundurma oranı yüzde 29,6 olarak hesaplandı.
SOSYAL MEDYADA İLK SIRADA
İnternet kullanım amaçları dikkate alındığında, 2016 yılının ilk 3 ayında internet kullanan bireylerin yüzde 82,4’ü sosyal medya üzerinde profil oluşturma, mesaj gönderme veya fotoğraf vb. içerik paylaşırken bunu yüzde 74,5 ile paylaşım sitelerinde video izleme, yüzde 69,5 ile online haber, gazete ya da dergi okuma, yüzde 65,9 ile sağlıkla ilgili bilgi arama, yüzde 65,5 ile mal ve hizmetler hakkında bilgi arama ve yüzde 63,7 ile internet üzerinden müzik dinleme takip etti.
İnternet kullanan bireylerin yüzde 61,8’i e-devlet hizmetlerini kullandı. Bu oran bir önceki yılın aynı döneminde yüzde 53,2’ydi. Kullanım amaçları arasında kamu kuruluşlarına ait web sitelerinden bilgi edinme yüzde 54,8 ile ilk sırayı aldı.
Bireylerin internet üzerinden mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı 2015 yılına göre 1 puan artarak yüzde 34,1 oldu. Bireyler 2015 Nisan ile 2016 Mart ayları arasındaki dönemde yüzde 60’ı giyim ve spor malzemesi, yüzde 29, 7’si seyahat bileti, araç kiralama vb., yüzde 25, 8’i ev eşyası, yüzde 21’i elektronik eşya, yüzde 19,8’i gıda maddeleri ile günlük gereksinimler satın aldı. Düzenli internet kullanıcısı oranı 2016 yılının son 3 ayında yüzde 94,9 oldu.