Çin'de internet yayını kullanıcılarının sayısı, geçen yıl yüzde 22.6 artışla 422 milyon kişiye çıktı. Çin İnternet Ağı Enformasyon Merkezinin yayımladığı raporda, ülkedeki internet yayın sektöründe geçen sene büyük artış yaşandığı belirtildi.
İnternet yayını kullanıcı sayısının geçen yıl bir önceki yıla oranla yüzde 22.6 arttığı kaydedilen raporda, sanal alemde görüntülü yayın takip eden kişi sayısının 422 milyona yükseldiği kaydedildi.
Raporda, ülkedeki 722 milyon internet kullanıcısından yüzde 29'unun oyun videoları seyrettiği, yüzde 28,5'inin ise canlı yayın kanallarını takip ettiği ifade edildi.
Raporda ayrıca Çinli yetkililerin, internetten müstehcenlik ve şiddet gibi uygunsuz içerikleri temizlemek için ciddi önlemler aldığı vurgulandı.
Pazar hacmi 4,8 milyar dolara ulaştı
Çin Kültür Bakanlığının verilerine göre, ülkede canlı yayın servisleri sektörünün pazar hacmi, geçen yıl yüzde 39 artarak 30,45 milyar yüen (yaklaşık 4,8 milyar dolar) olmuştu.
Çin'de geçen yıl 18 mobil canlı yayın uygulaması, uygunsuz paylaşımlar nedeniyle kapatılmıştı.
Yönetmeliklere uygun hareket etmediği gerekçesiyle ülkedeki bin 401 canlı yayın kullanıcısının hesabı, bu ay başında internet güvenliği makamları tarafından engellenmişti. Çin, siber ortam üzerindeki sıkı denetimi ile biliniyor
YouTube, Facebook, Instagram ve Twitter gibi uluslararası sosyal paylaşım sitelerine erişimin yasak olduğu Çin'de bunların yerine "Sina Weibo", "Youku" ve "Wechat" gibi yerli alternatifler kullanılıyor.
Siber ortam üzerindeki sıkı denetimleri ile bilinen ülkede, "Çin Seddi" olarak da tanınan bir güvenlik ağı ile kesintisiz veri taraması yapılıyor. "Sakıncalı" olduğu belirlenen içerikler anında erişime kapatılıyor.
Ülkede sosyal paylaşım platformlarını kullanmak isteyenlerin, gerçek kimlik bilgileri ile kayıt yaptırıp onay alma zorunluluğu da bulunuyor.