Pandemi döneminde 50 yaş üstünün e-ticarete yoğun ilgi gösterdiğine dikkati çeken Kayral, “Pandemi tedbirleriyle geçen son 1 yılda 10 milyonun üzerinde yeni kredi kartı ile ilk kez internetten işlem yapıldı, e-ticaretin müşteri sayısı 7-8 milyon kişi arttı” dedi.
Online alışverişte artan ilginin rakamlara da yansıdığını ifade eden Güçlü Kayral, şunları söyledi:
“Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre 2020’nin ilk çeyreğinde günlük 1,9 milyon olan internetten kartla alışveriş işlem adedi, pandemi sonrası 9 aylık süreçte 2,5 milyona yükseldi. Yeni açıklanan 2021 yılı Ocak ayı verilerine göre günlük işlem adedi 2,9 milyon oldu. Sadece 5 yıl önce 600 bin olan günlük işlem adedinin 3 milyon sınırına gelmesi, e-ticaretteki inanılmaz büyümeyi gözler önüne seriyor.”
Sağlık Öncelikli Tercih Nedeni
Kayral, pandemi öncesinde online alışverişin ağırlıklı olarak ürünlere en uygun fiyatla ulaşma imkanından dolayı tercih edildiğini anımsatarak, şu bilgileri verdi:
“Pandemi ile birlikte e-ticaretin tercih nedenleri de değişmeye başladı. Sağlık ve mesafe gibi Covid-19 zorunlulukları internetten alışverişi öncelikli tercih nedeni yaptı. Uygun fiyata ulaşma isteği pandemi döneminde de önemini korudu. Bazı ürünlerde aşırı fiyat artışı, ürüne ulaşmada yaşanan zorluklar, insanları dijital mağazalara yöneltti. En uygun fiyatlı ürüne ulaşmak isteyenler, karşılaştırma sitelerini, fırsat sitelerini aktif olarak kullandılar. Avantajix.com gibi alışveriş yaptıkça para veren siteleri kullananlar da ekstra kazançlar sağladı.”