Türkiye’nin en önemli işadamı örgütlerinden olan Ege Sanayicileri ve İşadamları Derneği’nin (ESİAD) üyeleriyle yaptığı anketten İzmir limanları çıktı. ESİAD, üyelerine 2018 yılında öncelik verilmesi gereken ilk 5 İzmir projesini sordu. Sanayici ve işadamları İzmir Alsancak Limanı’nın kapasitesinin artırılması ve Çandarlı Limanı’nı öncelikli 5 yatırım arasında olması gerektiği yanıtını verdi.
İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, ESİAD anket sonuçlarının İzmir iş dünyasının limanlara sahip çıktığını ortaya koyduğunu belirterek, “Ne mutlu ki yaptığımız çalışmalarla ve açıklamalarla liman projelerinin İzmir ve bölgemiz için önemini anlatmayı başarmışız. Eli taşın altında olan İzmir iş dünyası, bölgemizin kalkınması ve kentimizin geleceği için limanların ne kadar önemli olduğunu biliyor. 2018 yılının İzmir Alsancak Limanı ve Kuzey Ege Çandarlı Limanı için somut yatırım adımlarının atıldığı bir yıl olmasını diliyoruz” dedi.
LİMAN İZMİR’İN EN BÜYÜK ŞANSI
Öztürk, İzmir Körfezi’nde 12 kilometre uzunluk, 14 metre derinlik ve 250 metre genişlikteki yaklaşım kanalı ve Körfezin kuzeyindeki 13 metre uzunluğundaki ve 8 metre derinliğindeki akıntı iyileştirme kanalını içeren İzmir Körfezi ve Limanı Rehabilitasyon Projesi’nin kentin geleceği için çok büyük önem taşıdığını söyledi. Öztürk, şöyle devam etti: “İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD’nin ortak projesi ile yeni nesil gemilerin Körfeze girmesini sağlayacak, Alsancak Limanı’nın büyüme imkânını artıracak, Körfezin su kalitesini iyileştirip ekolojik olarak zengin hale getirecektir. Bölgemizdeki bir metrekare rıhtım bile çok değerlidir ve en faydalı şekilde kullanılmalıdır. Rekabette lojistik maliyetlerin çok önem kazandığı bir dönemde, Ege sanayicisinin ve ihracatçısının ayağının dibinde bulunan ve tüm yük tiplerine neredeyse 365 gün hizmet verebilen Alsancak Limanı, bölgemizin en büyük şansı ve avantajı. Körfezi rehabilite edip, planlanan genişleme yatırımlarını yaparsak, limanın kapasitesini 2 milyon TEU’ya çıkarabiliriz”.
Kuzey Ege Çandarlı Limanı’nın Türkiye’nin geleceğinin projesi olduğuna dikkat çeken Öztürk, hükümetin projeyi Türkiye’nin 5 endüstri bölgesinden biri olarak belirlediğini hatırlattı. Öztürk, “Çandarlı, üretim tesislerinin yanı sıra gemi bakım-onarım, akaryakıt ikmal, gemi tedarik, soğuk hava depoları ile çok amaçlı limanlar bölgesi olarak tasarlanmalıdır” diye konuştu.