Facebook, New York borsasının kapanmasının ardından geçen yılın dördüncü çeyreğine ilişkin bilançosunu açıkladı. Buna göre, Facebook'un net karı geçen yılın ekim-aralık döneminde yüzde 19,6 artışla 4,27 milyar dolara ulaştı. Bir önceki senenin aynı döneminde şirket 3,57 milyar dolar net kar elde etmişti.
Zuckerberg bunun yanında WhatsApp'ın 2017’nin dördüncü çeyreğinde elde ettiği verileri de paylaştı. Buna göre WhatsApp aylık 1.5 milyar aktif kullanıcıya sahip, kullanıcılar ise her gün toplamda yaklaşık 60 milyar mesaj gönderiyor. Uygulama Temmuz'da günlük 1 milyar mesajlaşma, aylık olarak ise 1.3 milyar aktif kullanıcıya sahipti.
Bu büyük ilerleme sonucunda Facebook'un WhatsApp için harcadığı 19 milyar doların karşılığını aldığı söylenebilir. Satın alma döneminde WhatsApp, aylık 450 milyon, günlük ise 315 milyon aktif kullanıcıya sahipti.
Zuckerberg, hikayeler özelliğini en çok kullanan ilk iki uygulamanın Instagram ve WhatsApp olduğunu da açıkladı. Snapchat'te günlük 178 milyon hikaye paylaşımı varken bu sayı Instagram’da 300 milyona kadar çıkıyor.
Mesajlaşma mobil cihazlardaki en kritik ve zaman alıcı etkinliklerden biri. Facebook, WhatsApp’ı 19 milyar dolar ödeyip satın almasaydı, WhatsApp muhtemelen Google tarafından satın alınacaktı. Facebook, bu sebepten ötürü çok sağlam bir rakibi de elemiş oldu.
Facebook, WhatsApp Business ile WhatsApp'tan para kazanmayı da ciddiye alıyor. Facebook, bununla işletme sahiplerinden ek ticaret, müşteri hizmetleri veya yayın araçları için ücret almayı planlıyor. Bu kitleyle tüccarlar için can sıkıcı olabilir.