Türkiye'de öncü bir kuruluş olarak birçok ilklere imza attıklarını belirten İva Natura Organik Kozmetik Genel Müdürü Levent Kahrıman, Türkiye'nin organik kozmetik için bir cennet olduğu da söyledi. Kahrıman "Türkiye’nin organik kozmetikte önemli bir potansiyeli bulunmasına rağmen ihracatta bunu fırsata dönüştüremedi. Dünyada organik kozmetik ürün kullanımına yönelik ilginin her geçen gün arttığını ve özellikle bu ilgideki artışı “2017 Almanya-Vivaness ve Dubai Middle East -Beauty World Fuar’larına katılımlarımızda, bir kez daha tespit ettik. İva Natura Organik Kozmetik; Hollanda, Polonya, Almanya, İngiltere, Danimarka, Amerika Birleşik Devletleri, Suudi Arabistan, Kuveyt, Birleşik Arap Emirlikleri, Japonya’nın da içinde olduğu 13 ülkeye ihracat yapmaktadır. İhracat ağına en son Filipinleri de ekleyen firma, Asya pazarında da etkin bir biçimde var olacağının sinyallerini vermektedir.” dedi.
KOZMETİK PAZARI
Bugün AB ülkeleri ve Amerika’nın dünyanın organik kozmetik pazarını besleyen önemli rakipler arasında yer aldığını kaydeden Kahrıman, “Türkiye’nin organik kozmetik ürünler üretmenin yanında organik kozmetik ürünlerde kullanılan içeriklerin sertifikasyonu, organik kozmetik ürünlerin markalaşması ve tüketiciye ulaşmasına kadar olan tüm süreçlerde daha yoğun çalışması gerekmektedir” şeklinde konuştu.
HIZLA ARTAN TALEP
Dünya genelinde organik kozmetik ürün tüketiminin hızla arttığını vurgulayan Kahrıman, ihracat yaptıkları ülkelerdeki tüketicilerin yaşam biçimleri, sosyal statüleri ve beklentileri doğrultusunda organik kozmetik ürünlerini hazırladıklarını ve yurt dışındaki tüketici talepleri göz önünde bulundurularak hazırlanan organik kozmetik ürünlerinin içeriğinde Anadolu bitkilerinin bulunmasının da ayrı bir gurur olduğunu belirtti.
DOĞAYA DOSTU VE ENGELSİZ ÜRÜNLER
İva Natura Organik Kozmetik Genel Müdürü Levent Kahrıman, tüketicilerin güvenle kullanabileceği, hayvanlar üzerinde deneyler yapılmadan üretilen, doğaya saygılı, vegan ve ayrıca gluten hassasiyeti olan tüketicileri de dikkate alarak geliştirilen kozmetik ürünlerin Kahrıman “Üretim süreçlerinin tamamının uluslararası sertifikasyonlarına sahiptir. Ayrıca engellilerin de organik yaşam hakkında daha fazla bilince sahip olabilmeleri ve organik kozmetik ürünlere kolaylıkla ulaşabilmeleri için görme engellilere özel olarak ürün etiketleri hazırladık. İşitme engelliler için ise Türk İşaret Dili’nde ve farklı ülkelerin işaret dillerinde açıklayıcı videolar hazırlandı. İşitme engelli tüketicilerin işaret dilindeki açıklayıcı videolara, ürünlerin üzerindeki QR kodu uygulaması ile kolaylıkla ulaşabillir. Ayrıca kısa bir süre içinde işitme engelli tüketiciler için müşteri hizmetleri hizmetinin başlayacağız” şeklinde konuştu.
“FİRMAMIZ SOSYAL SORUMLULUĞUNUN BİLİNCİNDEDİR”
Yurtiçi ve yurtdışındaki satış faaliyetlerinin yanı sıra toplumsal fayda içeren kurumsal sosyal sorumluluk projelerine de önem verdiklerini anlatan İva Natura Organik Kozmetik Genel Müdürü Levent Kahrıman “2017 Yılında birincisi düzenlenmekte olan İva Natura Kozmetik Kısa Film Yarışması, İva Natura Organik Kozmetik’in kurumsal sosyal sorumluluk projesi olup projenin amacı; kozmetikte kullanılan Anadolu bitkilerine ve sürdürülebilir organik yaşama dikkat çekmektir. Kısa film yarışması projesine ülkemizin alanında önemli isimleri(Derviş Zaim, Coşkun Aral, Uğur İçbak, Oya Ayman, Ferhat Kazancı, Didem Balçın, Prof.Dr.Hüsnü Can Başer, Özcan Yüksek, Tevfik Başer, Müge Boz, Selin Demiratar ve Gülnihal Demir) gönüllü olarak destek vermektedir. Kısa film yarışmasının ödülleri 2017 yılının Kasım ayında İstanbul’da yapılacak Gala Gecesi ile kazanan yarışmacılara takdim edilecektir.” dedi.