İzmir Ekonomi Üniversitesi'nden İş dünyasına destek!

İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mühendislik Fakültesi; gıda, enerji, finans ve petrokimya gibi farklı alanlarda faaliyet gösteren şirketlere, ‘Yeşil Mutabakat’ konusunda verdiği genişletti.

İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ile üniversitenin Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nden 2010 yılında mezun olan Cansu Altay’ın sahibi olduğu Mun Reklam Ajansı arasında protokol imzalandı. İş birliği kapsamında, ajansla çalışan firmalara ‘Yeşil Mutabakat’ ve ‘Karbon ayak izi’ konusunda akademik destek sağlanacak, eğitimler verilecek.

Türkiye’deki ‘Yeşil Mutabakat Eylem Planı’, 16 Temmuz 2021 tarihinde resmi gazetede yayınlanan Cumhurbaşkanlığı Genelgesi ile yürürlüğe girdi. İş dünyasının istekleri doğrultusunda harekete geçen İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mühendislik Fakültesi, firmalarla iş birliği geliştirmeye başladı. İEÜ, 2026 yılında yürürlüğe girecek ‘Sınırda Karbon Vergisi’ne takılmamaları için şirketlere yol gösterecek, ürünlerin ‘karbon ayak izi’ ölçümünü yapacak. Her firma için ‘Yeşil Mutabakat Eylem Planı’ oluşturmayı hedefleyen iş birlikleri kapsamında, yeşil dönüşüm hareketi için yaşam döngüsü analizlerinin yapılması ve sürdürülebilirliğin sağlanması noktasında firmalara danışmanlık verilecek. İEÜ Mühendislik Fakültesi ile Mun Reklam Ajansı, bu hedef doğrultusunda güç birliği yaparak örnek bir adım attı.

BİREYSEL OLARAK DA HAREKETE GEÇİLMELİ

İEÜ Mühendislik Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Görkem Üçtuğ, iklim krizinin olumsuz etkilerinin azaltılması açısından da yapılan çalışmaların oldukça değerli olduğunu söyledi. Doç. Dr. Üçtuğ, “Yeşil Mutabakat Eylem Planı, Avrupa Birliği başta olmak üzere dünya ekonomisindeki dönüşüm politikaları ile uyumlu, yeşil yatırımları teşvik eden, küresel değer zincirlerinin dönüşümüne katkı sağlayacak bir yönlendirme niteliğinde. Bu eylem planı sayesinde temel olarak karbon emisyonlarının sıfırlanması, çevre dostu teknolojilere yatırım yapılması ve üretimde inovasyonun teşvik edilmesi hedefleniyor. Amaç, iklim krizinin olumsuz etkilerinin de azaltılması. Bu konuda bir firmanın tek başına yapacağı yatırımların yeterli olmayacağı; tüm paydaşların, çalışanların ve hatta tüketicilerin de bireysel olarak harekete geçmesi gerekliliği unutulmamalı” dedi.

KATMA DEĞERİ YÜKSEK SONUÇLAR

Mun Ajans Başkanı Cansu Altay da, mühendislik ile iletişimi bir araya getirerek Türkiye’ye örnek olacak yeni bir model geliştirdiklerini ifade ederek, “Küresel iklim krizinin etkilerini azaltmak üzere büyük sanayi kuruluşlarının veya markaların neler yaptıkları, yaşadığımız dünyaya karşı sorumluluklarını yerine getirip getirmedikleri, sürdürülebilirlik değerleri doğrultusunda hareket edip etmedikleri, pazarlama iletişiminin de ana konularından biri haline geldi. Doç. Dr. Görkem Üçtuğ ile birlikte vereceğimiz eğitimler de sektördeki diğer danışmanlık türlerinden farklı bir yerde duruyor. Firmalar için katma değeri yüksek sonuçları almayı hedefliyor; mühendislik ve iletişimin sinerjisini ortaya koyuyoruz” diye konuştu.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri