İzmir ile İstanbul arası karayolu ulaşımını 9 saatten 3 saate indirecek olan İzmir-İstanbul Otoyolu projesinin yüzde 78'i tamamlandı. İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil 384 kilometresi otoyol, 49 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometre uzunluğundaki projenin Gebze-Bursa kesimi hizmete girdi. Trafiğe açılan bu bölümle birlikte, sürücüler Bursa girişinden otoyola girerek kesintisiz bir şekilde Gebze'ye kadar ulaşım sağlayabiliyorlar. Projede trafiğe açılan bir diğer kısım ise, Kemalpaşa ayrımı-İzmir arasındaki 20 kilometrelik otoyol oldu.
Projenin sözleşmede öngörülen süreden 2 yıl daha önce tamamlanacağını ve bu alanda bir rekor kırılmış olacağını belirten AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, "İzmir-İstanbul Otoyolu 2019 yılında tamamen bitmiş ve hizmete açılmış olacak. İzmir'den İstanbul'a kadar konforlu ve kesintisiz bir ulaşım imkanıyla, vatandaşlarımız 9 saat süren yolu 3 saatte gidebilecekler" dedi.
DEVASA KÖPRÜ VE TÜNELLER, 36 VİYADÜK
İzmir-İstanbul Otoyolu'nun İzmir Çevre Yolu üzerindeki Otogar Kavşağı'nda başlayıp Gebze Köprülü Kavşağı'nda son bulduğunu belirten Kaya, projenin en büyük ayağını oluşturan ve bir yıl önce açılan Osmangazi Köprüsü'nün, sürücülere körfezi geçmek için 1,5 saatte dolaşmak yerine 6 dakikada karşıya geçme imkanı sunduğunu hatırlattı. 252 metre kule yüksekliği, 35,93 metre tabliye genişliğine sahip bin 550 metre orta açıklığı ve toplam 2 bin 682 metre boyu ile dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında yer alan Osmangazi Köprüsü'nün Türkiye'nin gurur projelerinden olduğunu ifade eden Kaya, "İzmir-İstanbul Otoyolu bünyesinde birçok ilki barındıran bir proje. Türkiye'nin gurur projelerinden, dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasındaki Osmangazi Köprüsü bu projede yer alıyor. Altınova-Gemlik arasını 4,5 kilometre kısaltan 3 bin 590 metre uzunluğuyla Türkiye'nin en uzun otoyol tüneli Orhangazi Tüneli bu projede yer alıyor. Bin 250 metrelik Selçukgazi Tüneli, bin 605 metrelik Belkahve Tüneli ve 15'i tamamlanan 36 viyadük yine bu projede yer alıyor. Tüneller ve viyadüklerle birlikte, otoyolun tamamı mevcut devlet yoluna göre İzmir-İstanbul arasındaki mesafeyi 95 kilometre kısaltmış olacak" şeklinde konuştu.
35 PROJE'DEN BİRİSİ
Devasa projede halen toplamda 6 bin 391 personelin çalıştığını , bin 596 adet iş makinesiyle toprak işleri, büyük ve küçük sanat yapıları ve üst yapı çalışmalarının sürdürüldüğünün bilgisini veren Mahmut Atilla Kaya, "Çalışmalar gece-gündüz sürüyor. 9 milyar dolara yakın bir maliyeti olan projenin tamamlanmasıyla birlikte ciddi bir yakıt-zaman tasarrufu sağlanmış olacak. Yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor. Ege Bölgesi ve Marmara Bölgesi birbiriyle birleşecek. Ülke nüfusunun yüzde 40'ının yaşadığı, ülkenin milli gelirinin yüzde 65'ini üreten bu bölge, yani İzmir, İstanbul, Bursa, Kocaeli, Yalova, Balıkesir ve Manisa birbirleriyle komşu kapısı olacak. Bölgedeki ekonomi büyüyecek, insanımızın refahı daha çok artacak. İzmir'de başta inşaat olmak üzere birçok sektör daha da hareketlenecek, nakliye masrafları ve zamanı düşecek, kent daha fazla yatırım alacak. İzmir için hayati derecede önem taşıyan bu proje için Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakanımız Binali Yıldırım büyük gayret sarf etti. Başbakanımız Binali Yıldırım, İzmir için hazırladığı 35 Proje'ye bu büyük projeyi koyarak İzmir'e bir vizyon çizdi. Türkiye'nin batıya açılan kapısı İzmir'e hak ettiği değeri veren Cumhurbaşkanımıza ve Başbakanımıza teşekkür ediyoruz. Bakanlık görevine geldiği günden beri projeyi adım adım takip eden Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Ahmet Arslan'a teşekkür ediyoruz. Bir hayal gerçeğe dönüşüyor. Türkiye'nin üçüncü büyük kenti İzmir'in ekonomik ve sosyal hayatında büyük değişimler gerçekleştirecek olan projenin açılışı için artık gün sayıyoruz. İzmir, kendisine verilen bu değeri, sarf edilen bu emeği asla unutmaz" sözlerini sarf etti.