Son dönemde sık sık gündeme gelen kurye tacizlerine bir yenisi daha İzmir'de eklendi. Ünlü bir market zincirine bağlı olarak çalışan bir kuryenin yalnız yaşayan bir kadını sosyal medya üzerinden mesaj atarak taciz ettiği öne sürüldü.
İnternetin hayatı kolaylaştırmasıyla beraber taciz etmenin de boyutu değişti. Bir süre önce de yemek siparişi vermek amacıyla kurulan ünlü online yemek sipariş sitesini kullanan bir kadının uğradı taciz uzunca bir süre tartışılmıştı. Bu tarz tacizlerin artmasıyla beraber "kurye tacizi" başlığı altında yeni bir taciz türü de ortaya çıkmış oldu.
Urla'da taciz
Urla'da yalnız yaşayan bir kadın, ünlü bir market zincirine ait sanal market uygulamasını kullanarak sipariş verdi. İddiaya göre son 3 işleme hep aynı kurye hizmet verirken bir süre sonra bu kurye yalnız yaşayan kadını tüm sosyal platformlardan takip etmeye başladı en sonunda da gece 02.00 sularında Facebook'tan arkadaşlık isteği gönderdi. Kent merkezinden uzak ve yalnız yaşayan kadının tüm bilgilerine sahip olan kuryenin bu isteği kadını korkuttu.
Alışveriş merkezinne durumu bildiren tedirgin kadının, tüm özel bilgilerini bilen kuryeye dair şikayetinin karşılık bulup bulmadığı bilinmezken, market zinciri olayla ilgili sorulara da cevap vermedi.
Kurye tacizi nasıl engellenir
Konuyla ilgili açıklama yapan Tüketiciler Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Avukat Sami Çaprak, şu önerilerde bulundu: “Kuryelerin sadece A2 ehliyetiyle işe alınmalarının bu tür sakıncaları doğurması kaçınılmaz. İşverenlerin personeli ileri derecede psikoanaliz testlere tabi tutması gerekiyor. Yine bu tür suçları işleyen kuryelerin çalıştığı şirketlere cirolarıyla orantılı para cezaları getirilmeli. Kargo şirketlerinin müşterinin sadece kimliğine bakması yeterli olabilir. TC numarası verilmeyebilir. Ya da kargoyu gönderen taraf, sizin için bir kod oluşturur, kuryeye o kodu söylersiniz.”