İzmirli doktorlar, sosyal medya üzerinden yaptıkları cerrahi operasyonları reklam olarak paylaşmanın sınırlarını aştılar. Yaptıkları cerrahi operasyonları, sosyal medya üzerinden reklam amaçlı olarak paylaşan doktorlar, genel ahlak sınırlarını zorlayan reklamlarına vatandaşların tepkilerine doğal olarak tepkilerine neden oldu.
Fotoğraf ve anismasyon şeklinde paylaşılan estetik cerrahisiyle ilgili operasyonlarda, cinsel organlarla olanları ise en büyük tepkiyi alan reklamlar oldu. Estetik cerrahisinde görevli olan doktorlar, cinsel organlarla ilgili yapılan operasyonları daha çok müşteri kapabilmek için reklam amaçlı paylaşmasını vatandaşlar, ahlak sınırlarını zorlamak olduğunu belirttiler. Doktorların, özelde kendilerine başvuranlara yapılacak estetik operasyonla ilgili bilgi vermelerinin doğal olduğunu belirten vatandaşlar, sırf müşteri yaratmak ve oluşturmak adına yapılan operasyon reklamlarının, genel ahlak kuralına aykırı şekilde yapıldığından yakındılar.
Vatandaşların bu yakınmalarının en büyüğünü ise İzmir'in ünlü estetik cerrahi kliniği aldı. Sosyal medya üzerinden hesaplar açan estetik cerrahi kliniği son yaptığı reklamda, bir kadının cinsel organı üzerinden yapılan cerrahi operasyonu animasyon gösterisi olarak paylaştı. Reklam amaçlı yapılan bu operasyon görüntüleri, kısa sürede binlerce kişi tarafından izlendi.
Estetik operasyonu reklamlarının, cinsel organlar üzerinde yapılanlarının genel ahlak kuralları içinde değerlendirilerek yapılması gerektiğine dikkat çeken uzmanlar, sosyal medya üzerinden yaşları değişken insanların bu reklamları izlediğini unutan doktorların, istemeyerek de olsa genel ahlak kurallarını hiçe sayıp, küçük yaşta sosyal medya takipçilerini olumsuz etkilediklerine dikkat çektiler.
Uzmanlar, bu tür reklamların Sağlık Bakanlığı ve Sağlık İl Müdürlüğü tarafından takibe alınması, yasaklanması ve yapanlar hakkında da cezayı işlem uygulanmasının yasal bir sonuç olduğunu belirttiler.