Belediye Arşiv Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışma kapsamında; kurumun yapı kontrol, imar, etüt proje, ruhsat, plan proje, kentsel dönüşüm birimleri ile ilgili evrak, dosya ve dokümanlar dijital ortama taşınmaya başlandı.
KOLAY ERİŞİM, HIZLI HİZMET
Yaklaşık bir yılda tamamlanması planlanan projeyle; vatandaşların, ekspertizlerin ve bilirkişilerin ihtiyaç duydukları belgelere en hızlı şekilde ulaşabileceği akıllı bir sistem kurulacak. Bu sayede ilgili hizmetlere erişim daha kolay hale getirilirken, zaman ve iş gücü kaybının önüne geçilecek. Kurum binalarında yoğunluk oluşması önlenecek. Dijital dosyalama ile yer kaybı azaltılarak mekân tasarrufu sağlanacak. Belgeler ömür boyu saklanabilir hale gelecek. Aynı anda çoklu erişim mümkün olacak. Fotokopi, kâğıt, kartuş gibi masraflar minimuma inecek; karbon salınımının azaltılmasına katkıda bulunulacak.
YAŞAYAN VE YAŞANABİLİR KENT
Dijital arşivi Haziran 2022’de devreye almayı hedeflediklerini aktaran Karşıyaka Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, projeye ilişkin olarak şunları kaydetti: “Teknolojik gelişmeler birçok alanda olduğu gibi arşivcilik alanında da hayatı çok kolaylaştıran çözümler sunuyor. Bu doğrultuda, önemli bir gereklilik haline gelen dijital arşivleme sistemini kurmak için çalışmalarımıza başladık. Fiziksel evrakların sayısallaştırılarak dijital ortama taşınması, pek çok açıdan önemli avantajlar sağlayacak. Karşıyaka Belediyesi olarak, “yaşayan ve yaşanılabilir kent” vizyonuyla yürüttüğümüz projelerimizden biri olan “Dijital Arşiv” ile temelde kolay erişim, zaman ve iş gücü tasarrufu sağlamayı amaçlıyoruz.”