IAB Avrupa, IAB ABD ve IHS Markit'in yaptığı açıklamalı rapora göre 2016 yılında mobil gösterim reklam yatırımları 34 milyar euro ile mobil reklam yatırımlarının %54'ünü oluşturuyor.
2016 yılındaki 63 milyar euroluk (83 milyar dolar) global mobil reklam yatırımlarının bölgelere göre dağılımında yüzde 46'lık oran ve 29 milyar euroluk yatırım ile Kuzey Amerika birinci sırada yer alıyor. Asya-Pasifik yüzde 33 ile ikinci (21 milyar euro), Avrupa ise yüzde 19 (12 milyar euro) ile sıralamada üçüncü olarak yer alıyor.
Mobil reklam yatırımları Orta Doğu ve Afrika'da yüzde 0,8 (0,5 milyar euro), Latin Amerika'da ise yüzde 0,7 (0,4 milyar euro) şeklinde gerçekleşti. Yıllık büyüme oranlarına bakıldığında ise Kuzey Amerika'da yüzde 73, Latin Amerika'da yüzde 57, Asya-Pasifik'te yüzde 52, Avrupa'da yüzde 48, Orta Doğu ve Afrika'da yüzde 46 olarak tüm bölgelerde artış kaydedilmesi dikkat çekti.