Çalışanları düzenli eğitimlerle desteklemenin; iş yerindeki performansın iyileştirilmesine, becerilerin geliştirilmesine ve doğru sonuca ulaşılmasına yardımcı olduğuna dikkat çeken uluslararası eğitim platformu Laba’nın Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu, çalışan eğitimine önem veren kurumların kazanacağı avantajlara ilişkin açıklamalarda bulundu.
Elif Tuzlakoğlu, avantajları şöyle sıraladı:
İş yerindeki üretkenliği ve performansı artırır. Eğitim almak çalışanların işle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmelerine yardımcı olurken, yeteneklerine olan güvenlerini de arıtır. Bu durum, performanslarını artıracak ve daha verimli çalışmalarını sağlayacaktır.
İş süreçlerini kolaylaştırır. Çalışan eğitimleri, iş sürecinin standartlaşmasına yardımcı olur. Çalışanlar, benzer eğitimleri almalarının bir sonucu olarak benzer prosedürleri uygulayacak ve izleyecektir.
Politikaların ve hedeflerin daha iyi anlaşılmasına yardımcı olur. İyi bir eğitim programı çalışanların; kurumlarının etik ilkelerini, değerlerini, politikalarını, vizyonlarını ve misyonlarını tanımalarına yardımcı olacaktır.
Aşırı denetimi azaltmaya yardımcı olur. Çalışanları eğitmek, denetim ihtiyacını tamamen ortadan kaldırmasa da iş yerinde aşırı denetim ihtiyacını önemli ölçüde azaltabilir.
İhtiyaç duyulan profesyonellerin içeriden yetişmesine olanak tanır. Kurumlar, yeni veya belirli becerilere sahip profesyonellere ihtiyaç duyduğunda, dış kaynaklardan yeni profesyoneller istihdam etmek yerine kendi çalışanlarını değerlendirebilir. Böylece, eğitildikten sonra kurumun ihtiyaç duyduğu bu yeni beceriler için terfi alabilecek, gelecek vaat eden çalışanı seçebilirler.
Geliştirilmiş organizasyon yapısı kurmaya katkıda bulunur. Bir şirket, çalışanlar için organize bir eğitim sistemine sahip olduğunda onların tutarlı ve sistematik bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olur. Ayrıca bu durum, çalışanların deneme yanılma yoluyla öğrenmesini de engelleyecektir.
İş yerindeki etkileşimi artırır. Eğitim yoluyla, çalışanlar ve işverenler arasındaki karşılıklı iletişimini sağlamak mümkündür. Eğitimlerde görüşler paylaşılır ve bu durum, onların duygusal bağ oluşturmalarına olanak tanır. Çalışanlar eğitimlerle rollerini daha çok önemserler ve zamanlarını, enerjilerini şirkete adamaya istekli hale gelirler.
Motivasyonu artırır. Eğitim programlarına katılan kurum çalışanları, takdir edildikleri ve destekleyici bir çalışma ortamının parçası olduklarını hissedecekleri için moralleri yükselir. Bu, çalışanların görevlerine daha özgüvenli yaklaşmalarını sağlayacaktır.
Müşterilerin daha mutlu olmasını sağlar. Bir iş yerindeki çalışanlar düzenli eğitim aldıklarında, işteki becerilerini geliştirir ve daha profesyonel, üretken çalışırlar. Müşteriler bu yükseltilmiş hizmetin etkisini hissedeceği için şirket hakkındaki görüşleri olumlu yönde olacaktır.
Geliştirilmiş ve güncellenmiş teknolojiye uyum sağlamayı kolaylaştırır. Tüm endüstrilerde teknolojide sürekli artan değişimle birlikte çalışanları ileri teknolojideki yeni tekniklere adapte etmek, organizasyondaki verimliliği ve üretkenliği artırmaya yardımcı olacaktır.